استان سمنان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش رکنا از سمنان، استاندار سمنان در ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، به زرد شدن وضعیت کرونایی استان سمنان اشاره کرد و گفت: با تلاش کادر درمان و کلیه دست اندرکاران وضعیت استان از قرمز خارج شده است.

 سید محمد رضا هاشمی گفت: به منظور پیشگیری ازافزایش شمار مبتلایان به کرونا در سمنان ، وضعیت عبور و مرور از استان های قرمز به استان سمنان به شدت کنترل می شود.

افزود: نظارت بر اصناف، تالار‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

هاشمی  با بیان اینکه  ۹۰ درصد جمیت استان سمنان واکسن دریافت کردند  گفت: افرادی که تاکنون واکسن نزدند می‌توانند از طریق مراکز تجمیعی یا سیار  و نیز خانه‌های بهداشت واکسن دریافت کنند.

وی اجرای طرح واکسیناسیون با همکاری پایگاه‌های بسیج و مراکز بهداشت در حوزه‌های روستایی را مناسب ارزیابی کرد و گفت:جمعیت برخی از روستا‌های استان ۱۰۰ درصد واکسینه شدند و در روستا‌هایی که جمعیت تحت پوشش آن‌ها کامل واکسن نزدند بیشتر افرادی را شامل می‌شود که واجد شرایط دریافت واکسن نیستند.

استاندار سمنان در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی ۸ شهرستان استان تصریح کرد:هم اکنون شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت رنگ آبی و بقیه نقاط استان در وضعیت رنگ زرد قرار گرفته است.

 

کدخبر: 748391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟