فرصت یکماهه برای تعیین تکلیف خیابانی که در نیمه راهِ پیاده راه مانده است

به گزارش رکنا از سمنان، بلاتکلیفی خیابان امام خمینی (ره) در مرکز استان سمنان وارد فاز جدیدی شده است.

 سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان  در شورای ترافیک سمنان با بیان اینکه هم اکنون فقط تاکسی‌های عمومی و اینترنتی و ناوگان حمل و نقل عمومی مانند قبل مجاز به تردد در این خیابان هستند گفت: باتوجه به اینکه عرض خیابان کم شده است و ریسک تردد خودرو و احتمال وقوع تصادفات افزایش یافته است، شهرداری سمنان باید ظرف یک ماه، نحوه بازگشایی این خیابان را بررسی و راهکار ارائه دهد.

محمد حمیدی گفت: برای رسیدن به بهترین تصمیم و راهکار باید با همفکری مشاور تخصصی این حوزه، ضمن بررسی همه جوانب کار بهترین تصمیم اخذ شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری و تاریخی خیابان امام سمنان تاکید کرد: پیش از تغییر کاربری این مسیر از خیابان به پیاده راه باید برای تغییر  فعالیت کسبه و بازاریان این خیابان فکری می شد.

637724418561190237 (1)

خیابانی که با هدف جذب گردشگر و انسان محور کردن شهر با تغییر کاربری، قرار بود به پیاده راه تبدیل شود امروز به یک معضل ترافیکی در مرکز استان تبذیل شده است.

یک روز تصمیم گرفتند خیابان پیاده راه شود. چندی بعد و در پی اعتراضات کسبه خیابان مجدد بازگشایی شد. اعتراضات جدید از سوی شهروندان و اصحاب رسانه باعث شد تا مجدد ورود ممنوع شود با این تفاوت که این بار تاکسی ها و آژانس ها تنها اجازه تردد داشته باشند.

پیش از این و با ورود مهدی صمیمیان سرپرست فرمانداری سمنان، شورای ترافیک شهرستان سمنان تصویب کرده بود شهرداری سمنان برای تامین زیرساخت‌های لازم از جمله ساماندهی پارکینگ و احداث مسیر جایگزین جدید در مدت چهار ماه اقدام کند.

در حال حاضر نیز با ورود سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان باید منتظر ماند و دید این اولتیماتوم یک ماهه به چه نتیجه ای ختم می شود و بالاخره تکلیف این خیابان قدیمی و تاریخی مرکز استان به کجا ختم می شود.

حسن رستم زاده- سمنان

 

کدخبر: 749121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟