ابراز شگفتی سفیر استرالیا از قدرت بالای فکری زنان ایرانی

به گزارش رکنا از قم، خانم لیندال ساکس افزود: در بازدید از این موسسه علمی و گفت‌وگو با بانوان مشغول به تحصیل و تحقیق بر این شگفتی من افزوده شد.

وی ابراز داشت: این‌که در ابتدای تاسیس جامعه الزهرا بسیاری از اساتید این مرکز از آقایان بودند ولی اکنون بیشتر اساتید از بانوان و فارغ‌التحصیلان همین موسسه هستند بسیار جالب و نشان‌دهنده موفقیت این مجموعه است.

وی ایفای نقش بانوان در جامعه الزهرا در رده‌های مختلف مدیریتی را بسیار موردتوجه قرار داد و گفت: در بازدید دوساعته از جامعه الزهرا اطلاعات زیادی از دین و باورهای دینی دریافت کردم و این برای من بسیار ارزشمند بود.

سفیر استرالیا احترام به دیدگاه‌های مختلف را بسیار مهم دانست و گفت: در استرالیا مردمانی از ۲۲۰ ملیت زندگی می‌کنند، مسیحیت، بودیسم، اسلام و هندوئیسم از ادیان پرطرفدار در این کشور است. ما یک جامعه چند ملیتی و چند فرهنگی داریم.

وی در پایان اظهار داشت: در عدم قبول داعش و القاعده که فقط خودشان را حق می‌پندارند با شما و مردم ایران هم‌عقیده‌ایم و معتقدیم اساس بسیاری از مشکلات، عدم فهم متقابل و دوجانبه بین افراد است.

مدیر جامعه الزهرا نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه تاسیس جامعه الزهرا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: یک زنجیره معنادار و هدفمند در این موسسه علمی شکل گرفته که از مهد کودک تا دوره های عالی علمی را شامل می شود تا بانوان در این مسیر، راه رشد و تعالی خود را طی کنند.

سیده زهره برقعی نگاه موجود در پرورش بانوان مسلمان در این موسسه را صرف رشد علمی ندانست و اظهار داشت: در کنار رشد علمی و معنوی بانوان طلبه که در قالب کلاس ها و برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی برنامه ریزی شده، ورزشگاه بزرگی با حدود ۲۰ رشته ورزشی تاسیس شده تا سلامت جسمی بانوان نیز تامین شود.

وی توجه به حفظ آرامش و امنیت دانش پژوهان این مرکز را از دیگر مزایای مورد تاکید جامعه الزهرا برشمرد و گفت: این همه مدیون نگاه مترقی اسلام به زن است.

وی ادامه داد: قرآن وقتی می خواهد انسان نمونه را مثال بزند از همسر فرعون و حضرت مریم به عنوان زنان خوب و مظهر حق گرایی و طهارت و از همسران حضرت نوح و لوط به عنوان انسان های شرور یاد می کند که این مساله نشان دهنده نقش مهم و تاثیرگذار زن در جامعه از منظر اسلام است.

مدیر جامعه الزهرا اظهار داشت: بعد از انقلاب در ایران تلاش شده تا از ظرفیت و استعدادهای فطری بانوان در جهت رشد و تعالی خانواده و جامعه استفاده شود و امروز رشد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی بانوان در جامعه به وضوح دیده می شود.

وی نگاه گذرا به میزان کتاب ها و مقالات علمی پژوهشی بانوان ایرانی در مجامع علمی داخلی و خارجی را نشان دهنده جایگاه و رشد علمی زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بانوان ایرانی نه تنها در فضاهای دینی و حوزوی حضور موثر دارند بلکه در سایر عرصه های علمی و تکنولوژی نیر به نقش آفرینی می پردازند.

برقعی با اشاره به سیاست جامعه الزهرا برای ارتباط با موسسات و نهاد های دینی و علمی دیگر کشورها به ویژه استرالیا بیان داشت: در عرصه بین الملل وقتی صحبت از روابط می کنیم منظورمان روابط انسانی با تاکید بر مشترکات است. اسلام و دیگر ادیان پس از حق حیات، حق کرامت انسانی را به رسمیت شناخته اند و در قرآن نیز این حق بدون هیچ قیدی مطرح شده است..

وی کرامت انسانی و نگاه انسانی به نوع بشر را یک اصل در شیعه بیان کرد و اظهار داشت: برای همین ما با گروه هایی مانند داعش و دیگر تروریست ها مخالفیم. دین اسلام بر اساس فطرت بنیان شده و عدالت ورزی، مهرورزی و مخالفت با ظلم و بی عدالتی از امور فطری همه انسان ها و مورد تاکید دین است و این مساله در روابط بین المللی ما مورد توجه است.

مدیر جامعه الزهرا در پایان به خانم ساکس پیشنهاد کرد تا در زمان حضورش در ایران، قرآن و کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» به قلم جرج جرداق را مطالعه کند.

حضور سفیر استرالیا در حرم حضرت معصومه(س)

همچنین لیندال ساکس سفیر کشور استرالیا در ایران و دنیس کارنی معاون وی، روز سه شنبه نیز با حضور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) توسط کارشناسان امور بین‌الملل حرم، با اماکن و بخش‌های مختلف حرم و همچنین شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، لیندال ساکس سفیر کشور استرالیا در جمهوری اسلامی ایران و دنیس کارنی معاون وی، با سفر به شهر مقدس قم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافتند.

سفیر استرالیا در ایران به همراه هیات همراه از صحن های صاحب الزمان(عج)، جواد الائمه(ع) ، مسجد اعظم، امام هادی(ع) و امام رضا(ع) بازدید کردند و سپس به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدند.

همچنین یک جلد کلام الله مجید به زبان انگلیسی با قاب نفیس به سفیر استرالیا اهدا شد که به گفته وی اولین قرآنی بود که به او اهدا می شد و از این بابت که در این مکان مقدس چنین هدیه ارزشمندی را دریافت کرده بود بسیار ابراز خوشحالی کرد.

نظری/ قم

 

 

کدخبر: 749116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟