مرد سنندجی خانه اش را کشتارگاه اسب کرده بود / گوشت اسب ها چه می شد ؟

به گزارش رکنا از کردستان؛ مجتبی ورمقانی گفت: بر اساس پایش و ارزیابی چند روزه بازرسان دامپزشکی و با توجه به گزارش فراوان شهروندان با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان مبنی بر کشتار غیر مجاز دام در یک منزل مسکونی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج، بازرسان ستادی این اداره کل با اخذ مجوز دادستانی و در حضور عوامل نیروهای انتظامی وارد محل شده و فرد خاطی را به مرجع قضایی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در این عملیات شواهدی از کشتار اسب نیز مشاهده شد، افزود: گوشت های حاصله از کشتار غیر مجاز که در شرایط کاملا غیر بهداشتی نگهداری می شد ضبط شد و پرونده ای در خصوص تهدید علیه بهداشت عمومی و نقض آشکار دستورالعمل های سازمان دامپزشکی تشکیل و فرد خاطی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز رسمی و مورد تایید دامپزشکی با مهر و برچسب مدت زمان مصرف تهیه کنند و هر گونه موارد مشکوک را در این خصوص از طریق سامانه پیغام گیر شبانه روزی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان اطلاع رسانی نمایند.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار در استان کردستان بطور مستقیم در زمینه پرورش دام مشغول بکار هستند.

در حال حاضر حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 748640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟