ضریب نفوذ برق در روستاهای بالای ۵ خانوار کردستان ۱۰۰ درصد است

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این شرکت بابیان اینکه  صنعت برق از مهم‌ترین صنعت‌های زیرساختی و تاثیر گذار در توسعه صنعتی و کشاورزی در کشور است، اظهار کرد: تأمین انرژی برق نقش مهم و تأثیرگذاری برتامین آسایش و رفاه و توسعه پایدار جامعه اثرگذاردارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۱۰۰ درصد جمعیت روستاهای بالای ۵ خانوار در استان کردستان از انرژی برق بهره‌مند هستند.

لهونیان بابیان اینکه اکنون بیش از ۷۰۱ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۹۶ هزار مشترک در شهرها و ۲۰۵ هزار مشترک نیز در روستاهای استان ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: تمام تلاش این شرکت بر آن است تا در بخش‌های مختلف ازجمله بخش خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری انرژی برق با توجه به نیاز متقاضیان در اختیارشان قرار داده شود.

لهونیان در ادامه به‌سختی کار و فعالیت‌های برق‌رسانی در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط کوهستانی روستاها  و مسیرهای صعب‌العبور و اقلیم سخت استان ما را از فعالیت خسته نکرده و همچنان مصمم درحال خدمت به مردم استان هستیم.

وی افزود: همزمان با احداث و توسعه شبکه، بهسازی و نوسازی شبکه‌های قدیمی با حجمی بالا و وسیع در این شرایط اقتصادی، در حال انجام است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان عنوان کرد: درحال حاضر به ۱۷۰۶ روستای استان عملیات برق‌رسانی انجام‌شده است.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 748381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟