تشکیل کارگروه تخصصی شیلات و بنادر و دریانوردی برای ساماندهی، انضباط بخشی،رفع مسائل و مشکلات بندری

به گزارش رکنا از هرمزگان،در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وجود 23 موج شکن مردمی خام  در استان هرمزگان گفت: این موج شکنها خام بوده وصرفا دارای دو بازو سنگی و  هیچگونه امکانات و تجهیزات بندری ندارد و برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری آن حداقل ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیاز است و بدون این امکانات قابلیت بهره برداری ندارند .

 

هدف و الویت سازمان شیلات ایران  از تحویل گیری این موج شکنها پشتیبانی از مزارع ماهی در قفس بوده است،همچنین همزمان با تحویل گیری مستند سازی موج شکنها و اراضی پسکرانه در حال اقدام است .


دریایی همچنین در این نشست همکاری برای وصول مطالبات و عوارض دولتی و هم افزایی برای خدمات رسانی بین این دو اداره کل،تشکیل کارگروه های تخصصی و نشست های رفع موانع متوالی و منظم را پیشنهاد داد که با موافقت  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همراه شد.



دریایی همچنین بر همکاری لازم در راستای تجهیز شناورهای صیادی به سیستم های ایمنی دریاوری در راستای  ارتقای امنیت دریاوری و همچنین کمک مضاعف به نظارت بر تردد شناورهای صیادی  با توجه به مصوبات  کمیسیون امنیت دریانوردی تاکید کرد.


در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان  افزود:  بنادر صیادی و موج شکن های مردمی با هدف  ارائه  خدمات به بومیان و جامعه صیادی و آبزی پروری دریایی است و  امیدواریم که فرایند واگذاری با توجه به ضرورت این امر به سرعت صورت گیرد


علیرضا محمدی کرجی ران همچنین  مطرح کرد: که ابن اداره کل آمادگی لازم را در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری بنادر را با تعامل و همکاری دوجانبه و بازدید مشترک از بنادر دارند و در رابطه با تعیین تکلیف مالکیت و بهره برداری از اسکله  جزیره هرمز هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام شود تا بتوانیم با طرح جامع خدمت رسانی بهتری به مردم و جامعه صیادی در این جزیره داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

کدخبر: 747737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟