همه باید سهمی در معرفی جایگاه یزد تاریخی و با عظمت داشته باشیم

 

به گزارش رکنا از یزد؛  مهران فاطمی در اولین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه « محبوب ترینِ برادرانم  نزد من، کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند.»، گفت: بر این اساس رسانه ها از جمله براداران نزدیک، دلسوز و صمیمی مدیران هستند که با انعکاس به موقع موضوعات و تذکرات لازم، به عملکرد هر چه بهتر مدیران و خدمت رسانی مطلوب به مردم کمک می کنند.

 استاندار یزد ادامه داد: در سیستم‌های اداری دستگاه ها و سامانه‌های نظارتی بر عملکردها و اجرای فرایندها نظارت می کنند اما پروسه اعلام آن، زمان بر است درصورتیکه رسانه ها فارغ از هر گونه وابستگی، به اظهار به موقعِ نکات و نقوص احتمالی می پردازند که این اقدام آن ها ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رسانه ها دیده بان های صدیق مدیران هستند، اظهارداشت: باید به رسانه ها بها داده شود و فضای لازم برای فعالیت هر چه بیشتر آن ها فراهم شود و در مقابل، رسانه ها نیز باید اخلاق رسانه ای، صداقت در انتشار مطالب و اتقان در نظرات و مطالب را رعایت کنند.

دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: در صددیم تا تعامل بین رسانه های استان و دولت، در دولت سیزدهم تقویت و سطح آن نسبت به گذشته ارتقاء یابد که البته تحقق این موضوع نیازمند اجرای الزاماتی از سوی ما و رسانه ها است، انتظار ما از رسانه ها معرفی یزد در تراز این استان در سطوح ملی و بین المللی است.

استاندار یزد با بیان اینکه همه ما رسالت تاریخی نسبت به یزد داریم، افزود: همه افراد با هر سلیقه و نگاه ها سیاسی باید تلاش کنند تا در اقدامات و فعالیت های خود سهمی را برای معرفی جایگاه یزد تاریخی و با عظمت تعریف کنند.

وی با بیان اینکه اصلا انتظار تعریف و تمجید از رسانه ها نداریم بلکه محتاج نقد سازنده آن ها هستیم، اظهار داشت: معتقد به انجام کار کارشناسی، فنی و علمی هستیم به همین دلیل حتما نقد رسانه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت البته باید توجه داشت که نباید با نشر خبرهای غلط، قدرت ریسک و شجاعت مدیران گرفته شود.

دکتر فاطمی با تاکید بر اینکه باید مرز بین نقد و تخریب مد نظر قرار گیرد، گفت: رسانه ها باید با عملکرد صحیح و به موقع خود به مدیران جسارت و قدرت ریسک رسیدن به یک هدف و اقدامات درست را بدهند و در مقابل، با نقد مدیرانی که در مسیر غلط حرکت می کنند، آن ها را دچار تردید کرده و در نهایت به انجام اقدامات صحیح، سوق دهند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجموعه رسانه های استان مشخص هستند، از عزم استان برای حمایت از رسانه های استان بر اساس ارزیابی از عملکرد آن ها خبر داد.

وی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را در گرو توجه به حوزه علم و فناوری دانست و عنوان کرد: یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و صنایع استان باید با بهره گیری از فناوری های تولید شده در مراکز علمی و دانش بنیان، نوسازی و های - تک شده و بهره وری خود را افزایش دهند.

دکتر فاطمی در ادامه با بیان اینکه بحث علم و فناوری باید خط قرمز رسانه ها باشد، اظهارداشت: ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و ترویج گفتمان اقتصاد دانش بنیان در استان، در دولت گذشته قابل تقدیر است و باید یزد را در همین مسیر توسعه دهیم، لذا انتظار می رود رسانه ها همراه، همیار و همگام مراکز علم و فناوری باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله آب استان اشاره کرد و گفت: سهم و تخصیص استان یزد از خط اول انتقال آب، 98 میلیون متر مکعب در طول سال است در حالیکه متوسط آب انتقالی به یزد در طول 20 سال اخیر 55 میلیون متر مکعب بوده و در مجموع در سال گذشته 65 میلیون متر مکعب آب در قالب این خط انتقال آب به یزد رسیده است.

استاندار یزد ادامه داد: از این ۶۵ میلیون مترمکعب که سال گذشته به یزد آمد، ۵۶ میلیون مترمکعب به صورت مستقیم برای آب شرب تحویل اداره آب و فاضلاب تحویل داده شد، چهار میلیون مترمکعب از آن به روستا‌های ورزنه، پادگان‌ها و نیروگاه‌های در طول مسیر داده شده و همچنین دو میلیون مترمکعب به دلیل فرسودگی شبکه، تعمیرات و ... هدر می‌رود.

استاندار یزد ادامه داد: تنها سه میلیون مترمکعب از این آب  با ۱۲ میلیون مترمکعب آب شور با یکدیگر مخلوط شده و به عنوان آب تلفیقی در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

وی گفت: مصرف آب شرب استان 137 میلیون مترمکعب است.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه استان یزد پایین ترین سرانه مصرف آب شرب و بهداشت کشور را دارد، اظهارداشت: مسئولان کشوری در مسئله تامین آب پایدار استان یزد دغدغه مندانه با استان همراه بودند و شورای امنیت مصوبات خوبی در این خصوص داشتند.

دکتر فاطمی با تاکید بر اینکه عزم استان بر حل مشکلات آب چهار استان است، عنوان کرد: در حال حاضر از هر چهار استان خواسته شده تا برنامه های عملیاتی شش ماهه‌ خود را برای تامین آب شرب پایدار ارائه دهند تا اعتبارات آن دیده شود.

استاندار یزد با بیان اینکه معتقدیم هر توسعه در استان یزد مبنی بر آب است، گفت: علاوه بر پیگیری مباحث مربوط به آب شرب، نگاه ویژه به به مدیریت مصرف آب و تفکیک آب شرب از بهداشت و آب شرب از فضای سبز  داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حوزه معدن به عنوان یکی از ظرفیت های استان یزد یادکرد و گفت: استراتژی و راهبردی استان در این حوزه از سنگ تا قطعه است لذا  تکمیل زنجیره های تولید و ارزش افزوده در دستور کار قرار دارد.

دکتر فاطمی گردشگری را یکی از مزیت ها و قابلیت های ویژه استان یزد دانست و اظهارداشت: به منظور پیگیری منسجم و موردی مسائل و مشکلات موجود در این حوزه شورای ویژه توسعه گردشگری در استان تشکیل شد، همچنین به دنبال ایجاد منطقه ویژه گردشگری در یزد هستیم.

استاندار یزد در ادامه سهم استان یزد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را ساخت ۵۳ واحد در طول چهار سال عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه نامتوازن استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی در یک شهرستان میلیاردها سرمایه گذاری شده در حالیکه یک شهرستان بیمارستان ندارد لذا باید تیمی برای رصد و احصاء فرصت ها و معضلات تشکیل شده و اقدامات و فعالیت های لازم الاجرا در شهرستان های یازده گانه استان با جدیت پیگیری شود.

دکتر فاطمی در ادامه به عدم تعریف نقش رسانه در سند آمایش استان اشاره کرد و گفت:  نمی توان توسعه و پروژه ها را بدون رسانه تعریف کرد لذا درصدد افزودن پیوست رسانه ای به این سند و تدوین منشور تعامل مدیران و فرمانداران با رسانه ها هستیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 747263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟