حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ یزد از پایتخت به استان منتقل می شود

به گزارش رکنا از یزد؛  «مهران فاطمی» در نشست  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن تاکید بر لزوم پیوند عدالت در توزیع تسهیلات بانکی بین شهرستان‌های استان، از بانک‌های استان خواست تا تمام ظرفیت خود را در راستای بهبود فضای کسب و کار صرف کنند.

وی به نقش مهم و ویژه‌ی بانک‌ها در امر توسعه استان اعم از سرمایه‌گذاری، اقتصاد و تولید اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌های واصله حکایت از عملکرد قابل قبول بانک‌های استان در این حوزه دارد.

وی با بیان این که باید تمام ظرفیت‌های بانک‌های دولتی و خصوصی استان در راستای بهبود فضای کسب و کار صرف شود، در همین رابطه از بانک‌های استان خواست تا منابع جذب شده از داخل استان را در داخل استان در این خصوص هزینه کنند.

استاندار گفت: قطعاً بر عملکرد بانک‌ها نظارت خواهیم داشت و پس از ارزیابی آنها، بهترین‌ها را تشویق و کوتاهی در این زمینه را تذکر خواهیم داد.

فاطمی از رایزنی با مقامات کشوری برای انتقال دفاتر و حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ یزد از پایتخت به داخل استان خبر داد و گفت: با جدیت این موضوع را که موثر در رونق اقتصادی استان است را پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یکی از مشکلات بزرگ در استان توسعه نامتوازن مناطق مختلف است، اظهار کرد: هرچند در این نشست کارگروه براساس نظرات کارشناسی و طبق روال قبل موارد در دستور کار مصوب شد ولی در جلسات بعدی موضوع پیوند عدالت در توزیع تسهیلات بانکی بین شهرستان‌ها به عنوان یک رویکرد و راهبرد در استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فاطمی گفت: نباید سهم تسهیلات بانکی به صورت نامتوازن بین شهرستان‌های برخوردار و محروم توزیع شود و استانداری نیز امادگی دارد برای جذب منابع بیشتر از سوی بانکها و کسب اختیارات لازم جهت پرداخت تسهیلات با مقامات مسئول کشور رایزنی داشته باشد.

استاندار در پایان نیز از بانکها خواست تا علت مراجعه نکردن برخی ارباب رجوعان برای دریافت تسهیلات را پیگیری کنند و مشتری‌مداری، رعایت اخلاق خوب در برخورد با مردم و ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ممکن را در در دستور کار خود قرار دهند.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 729315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟