تدوین بسته توسعه گردشگری؛ بازار هفتگی بندر کیاشهر به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل می‌شود

به گزارش رکنا از رشت، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر  در برنامه رادیویی شهر ما اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در ابتدای شروع به کارم در مسند شهردار بندر کیاشهر با همکاری و مساعدت اعضای شورای شهر به آن پرداختیم احصا مشکلات و دلایل عدم توسعه یافتگی این شهر به ویژه در بخش گردشگری بود. 

شهردار بندر کیاشهر از تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه این شهر خبر داد و افزود: شهر بندر کیاشهر برای توسعه هیچ راهی به غیر از توسعه بخش گردشگری ندارد که البته پتانسیل‌های بسیار خوبی هم در این زمینه دارد.

عاطفی رایزنی با دستگاه‌‌های اجرایی مختلف و مدیران کل آن‌ها برای از میان برداشتن موانع توسعه گردشگری بندر کیاشهر را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: با هماهنگی شهرداری بندر کیاشهر و همراهی اعضای شورا جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و مسئولان استانی هم در آن شرکت کرده‌اند. 

وی از تدوین بسته توسعه گردشگری بندر کیاشهر سخن گفت و اظهار داشت: وقتی شهروند پرسشگر باشد مسئول هم پاسخگو خواهد شد و به عقیده من این دو مؤلفه در کنار هم برای پیشرفت، توسعه و آبادانی هر شهر و منطقه‌ای ضروری است.

شهردار بندر کیاشهر این شهر را از حیث امکانات شهری بسیار محروم دانست و گفت: شهروندان بندر کیاشهر از داشتن حداقل امکانات شهری بی‌بهره هستند و این امر به هیچ عنوان زیبنده شهری که نزدیک به صد سال است که دارای شهرداری می‌باشد نیست.

عاطفی در مورد پارک جنگلی بندر کیاشهر و برنامه شهرداری برای آن هم مطالبی ابراز داشت: قصد داریم با انجام رایزنی‌ها با اداره کل منابع طبیعی محدوده این پارک را افزایش دهیم بنابراین بزودی این پارک به یکی از برندهای گردشگری این شهر تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه این کار به انجام رسیده است خاطرنشان کرد: ایجاد یک فضای مناسب برای حضور بانوان، کودکان و مادران در پارک جنگلی بندر کیاشهر هم از دیگر برنامه‌هایی محسوب می‌شود که شهرداری بندر کیاشهر برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ است.

شهردار بندر کیاشهر ساماندهی بازار هفتگی، آسفالت معابر و کوچه‌ها، پیاده‌روسازی، اجرای پروژه‌های جمع آوری آب‌های سطحی ،احداث ‌پارکهای محله ای و آماده سازی طرح مبلمان شهری  را هم از دیگر موضوعاتی که در دستور کار شهرداری قرار دارد اعلام کرد و بیان داشت: هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی این روزها بسیار بالاست اما شهرداری بندر کیاشهر حتما با اولویت‌بندی این اقدامات را به انجام می‌رساند.

عاطفی ادامه داد: شهرداری بندر کیاشهر با جدیت تمام تلاش می‌کند تا با استفاده از منابع داخلی، شهرستانی، استانی و حتی ملی  نسبت به تامین اعتبار و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اقدام نماید.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید معطل مذاکرات شهرداری برای تامین مالی اجرای پروژه‌های عمرانی شوند عنوان کرد: مشاور اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی در مناقصه  برنده شده است و قصد داریم این پروژه را محله به محله به ویژه در مناطقی که با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجهند اجرا کنیم.

شهردار بندر کیاشهر اظهار داشت: در مورد سرعت کاه ها  و اصلاح هندسی‌ معابر و میادین هم مطالعات آن انجام و کتابچه‌اش آماده شده است و با جلسه‌‌ای که با پلیس راهور برگزار کردیم امیدواریم این اقدامات هم به زودی در سطح شهر بندر کیاشهر عملیاتی شود.

عاطفی بازارهای هفتگی گیلان را در کل کشور منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: در بندر کیاشهر هم چهارشنبه‌ها این بازار محلی که یکی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود برگزار می‌شود. 

وی عرضه محصولات کشاورزی، باغی و صنایع دستی محلی را از جمله خصوصیاتی که بازارهای هفتگی باید دارای آن باشند ذکر کرد و افزود: متاسفانه در گذر زمان و بنا به دلایلی کارکرد بازارهای هفتگی کمی از این حوزه و اهداف اولیه خود خارج شده است.

شهردار بندر کیاشهر از تغییر مکان برگزاری بازار هفتگی این شهر در آینده خبر داد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بازار هفتگی بندر کیاشهر را با اجرای برخی اقدامات به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل کنیم.

عاطفی یادآور شد: یکی از معضلاتی که در شهر بندر کیاشهر با آن مواجهیم این است که بندر کیاشهر به شهر عبوری تبدیل شده و گردشگران در آن ماندگاری ندارند که عدم وجود امکانات و زیرساخت‌های اقامتی یکی از دلایل مهم این امر به شمار می‌رود.

وی رواج یک مدل گردشگری متفاوت در بندر کیاشهر را برنامه شهرداری اعلام کرد و افزود: بوم‌گردی، طبیعت گردی 

و استفاده از منابع طبیعی بی نظیر از جمله مواردی است که با هدف جذب مسافر و ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران در دستور کار شهرداری بندر کیاشهر قرار دارد.

شهردار بندر کیاشهر اولویت دیگر شهرداری را در اجرای طرح‌های گردشگری حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های بوم گردی فضاهایی شناسایی و بسته‌های سرمایه‌گذاری آن نیز آماده شده است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 746931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟