ضرورت تعیین تکلیف اراضی ساخت مسکن در مناطق مختلف گیلان تا سه ماه آینده

به گزارش رکنا از رشت،دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فقط ساکنان ثابت و بومیان گیلان مشمول طرح نهضت ملی مسکن در استان خواهند بود، از دستگاه‌های متولی خواست از هرگونه تشکیل پرونده و صدور مجوز برای افرادی که در استان سکونت دائم ندارند، پرهیز کنند.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص بطور نامحسوس نظارت و پایش خواهد شد.

اسدالله عباسی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور اداری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخت مسکن تاکید کرد و

گفت : در حال حاضر سرمایه گذاران متعددی برای ساخت مسکن در مناطق مختلف استان اعلام آمادگی کرده اند ، که باید زمینه‌ی مشارکت انان در طرح مسکن سازی دولت در گیلان هرچه بیشتر فراهم شود.
استاندار  گیلان همچنین از افزایش تعهد سپاه برای ساخت مسکن محرومان در پی سفر اخیر فرمانده کل سپاه پاسداران به گیلان خبر داد و افزود : قرار است ساخت مسکن محرومان از ۳ هزار واحد فراتر رود و زمینه برای خانه دارشدن هرچه سریعتر خانوار‌های بی بضاعت بیشتر مهیا شود.

ماکان پدرام ، مدیر کل راه و شهر سازی گیلان نیز در گزارشی تسهیلات ساخت مسکن در رشت را ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن لحاظ و برای واحد‌های مسکونی متقاضیان در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه‌ی این مراسم مدیران کل کمیته‌ی امداد ، بهزیستی ، منابع طبیعی ، امور اراضی و نماینده‌ی بانک مسکن استان هر یک در سخنانی نظرات و آخرین وضعیت جامعه‌ی هدف خود را در طرح نهضت ملی مسکن بیان کردند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 745633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟