وحدت و وفاق اجتماعی شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت است

به گزارش رکنا از رشت، وزیر کشور در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد با تکمیل بسترهای فراهم شده ازجمله راه آهن و آزادراه و نیز اجرای طرح زراعت چوب و دیگر اقدامات اثرگذار، از ظرفیت‌های استان گیلان استفاده بهینه شود.

 دکتر احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، گیلان را یکی از پرظرفیت ترین استان‌های کشور عنوان و اظهار کرد: گیلان در تولید بسیاری از محصولات رتبه اول و در برخی نیز رتبه دوم کشور را داراست. 
 وی با بیان اینکه حدود ۸۸ درصد گیلان را مناطق جنگلی، مراتع و باغات و سرسبزی در برگرفته که فرصت‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کند، گفت: وجود دریا منجر به توسعه اقتصاد دریایی می‌شود و هم مرزی با چهار کشور نیز تبادلات اقتصادی را به دنبال دارد.
 وزیر کشور با اشاره به اینکه بستر شکل‌گیری صنایع بزرگ تبدیلی و زمینه توسعه صادرات و افزایش حداقل چندین میلیارد دلاری در این استان فراهم است، افزود: گردشگری به عنوان یکی از مزایای بزرگ گیلان است که باید توسعه بیشتری پیدا کند.
 وی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های این استان با تکمیل بسترهای فراهم شده ازجمله راه آهن و آزادراه و نیز اجرای طرح زراعت چوب و دیگر اقدامات اثرگذار، استفاده بهینه شود.
 ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و شرکت در جلسه شورای اداری گیلان با موضوع تکریم از استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید گیلان  از برنامه های سفر امروز دکتر وحیدی وزیر کشور به گیلان است

رشت /مرجان گودرزی 

 

کدخبر: 734116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟