توزیع بیش از ۸۳ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا ، حسین عطایی گفت: دولت ۸۳ هزار و ۵۹۱ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز و مصرف برای کشت و زرع را از ابتدای امسال تاکنون در بین کشاورزان خراسان رضوی توزیع کرده است؛ این میزان کود شیمیایی به قیمت دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود:"ازته" پرمصرف‌ترین نوع کود کشاورزی در خراسان رضوی است و ۷۷ هزار و ۶۲۸ تن از مجموع کود توزیعی بین کشاورزان را کود ازته تشکیل می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۷۷۰ تن کود فسفاته و ۲ هزار و ۱۹۳ تن کود پتاسه مورد نیاز کشاورزان امسال در بین آنان توزیع شده است.

عطایی با اشاره به افزایش امسال قیمت کود بیان کرد: توزیع کود یارانه‌ای میان کشاورزان با هدف حمایت از تولید در سطح کشور از جمله خراسان رضوی انجام می‌شود. علاوه بر توزیع کود‌های کشاورزی دولتی، حمایت و ارائه مشاوره به کشاورزان نیز از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی به طور مستمر و موثر صورت می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: سامانه ۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان در خراسان رضوی به صورت شبانه‌روزی با حضور کارشناسان فنی پاسخگوی سووالات کشاورزان است.

کدخبر: 745478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟