پوشش، ایمن سازی و نصب علائم هشداردهنده در اطراف کانالها در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، وی با اشاره به ضرورت پوشش تمامی کانالهای جمع آوری آبهای سطحی و ایمن سازی محیط شهری برای شهروندان در تمامی محلات گفت: در کانالهایی که در داخل محدوده شهری هستند شهرداری باید نسبت به ایجاد پوشش مناسب و ضروری اقدام کند و خصوصا در جاهایی که محل سکونت مردم است باید ایمنی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار پیش بینی شود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در جاهایی که احیانا امکان پوشش فوری کانالها وجود ندارد باید با نصب علائم هشداردهنده و سایر تدابیر مناسب نسبت به اطلاع رسانی به مردم محله اقدام شود.

وی عنوان کرد: در خصوص کانالهایی که در داخل محدوده شهری هستند متولی شهرداری است و مسئولیت دارد و در کانالهایی که خارج از محدوده قرار دارند سایر دستگاهها از جمله آب منطقه ای مسئول بوده که آنها نیز ضروری است در راستای ایمن سازی کانالها برای نجات جان هموطنانمان اقدامات لازم را پیگیری کنند. 

خلیل پور با توجه به ضرورت تنویر افکار عمومی و مشخص شدن حوزه خدمتی شهرداری های مناطق ادامه داد: شهرداری ارومیه باید لیست تمامی کانالهای بدون پوشش و یا دارای ایمنی پایین موجود در محدوده شهری را طی ۴۸ ساعت به شورای شهر گزارش دهد.

وی تصریح کرد: کم کاری در این حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست و دستگاهها و سازمانها نسبت به کم کاری های خود باید پاسخگو باشند و شورای شهر نیز در محدوده شهری نسبت به کم کاری در این حوزه حساس بوده و موضوع را به طور ویژه پیگیری می کند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: طی جلسه صحن علنی روز شنبه برای پوشش و یا ایمن سازی کانالهای داخل محدوده شهری به ویژه در محلات حاشیه شهر ضرب الاجل تعیین خواهد شد تا در مدت معین و مشخصی که شورا فرصت خواهد داد شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات موجود باشیم.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 745400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟