امسال بیش از ۶۹ میلیارد ریال در حوزه مخابرات کردستان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش رکنا از کردستان؛آزاد حکمت گفت: با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰۵ طرح در حوزه سیستم های مخابراتی در نقاط روستایی و شهری استان اجرا شده است، اظهار داشت: امسال نصب کافوی نوری جدید در نقاط شهری به منظور ارائه سرویس های تلفن ثابت، اینترنت پرسرعتADSL  و VDSL در قالب ۶ طرح و ۲ هزار و ۳۳۶ پورت انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: افزایش تعداد پورتهای ADSL به میزان سه هزار و ۳۹۲ پورت در قالب ۴۴ طرح، افزایش پورت های تلفن ثابت به تعداد ۳۶۸ پورت در قالب پنج طرح، تعویض تجهیزات قدیمی و خارج از رده با نصب سوییچ جدید با تکنولوژی روز  با عنوان ۲۰ طرح و سه هزار و ۷۱۲ پورت، پروژه طرح خدمات رسانی با اجرای طرح اختصاصی به تعداد ۳۲۰ پورت در قالب پنج طرح از جمله پروژه های اجرا شده توسط مخابرات منطقه است.

حکمت ادامه داد: این حوزه به لحاظ اجرای اقدامات و پروژه های فنی در خصوص ایجاد و توسعه مراکز مخابراتی، بهینه سازی ارتباط مزاکز موجود با بهره گیری از نصب تجهیزات سخت افزاری جدید با تکنولوژی روز نقش تاثیرگذاری در ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نصب تجهیزات برای ارائه اینترنت پرسرعت در محل، در قالب ۱۸ طرح و ۸۹۶ پورت و نصب سویئچ تلفن ثابت و ایجاد مرکز مخابراتی با اجرای هفت طرح و تعداد ۷۰۴ پورت از دیگر اقدامات این مجموعه در حوزه سیستم های مخابراتی است افزود: توجه به نیاز و مطالبات به حق و منطقی مخابراتی و ارتباطی مشتریان از استراتژیهای دارای اولویت مخابرات منطقه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به نیاز روز افزون مشتریان به بسترهای دیتا و انجام امورات خود بر این بستر، اظهار داشت: باتوجه به اولویت های در نظر گرفته شده، پروژه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.

 حکمت اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مراکز مخابراتی استان به شبکه فیبرنوری متصل است که این رقم نیز در صورت وجود اعتبار، افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای شبکه فیبرنوری در ۱۵ روستای استان در سال جاری، یادآور شد: از این پس واگذاری تلفن ثابت در نقاط شهری و روستایی بر بستر فیبرنوری اجرا می شود.

در حال حاضر ۵۹۴ هزار و ۶۰ شماره تلفن ثابت منصوبه و ۵۱۴ هزار و ۴۸۰ شماره فعال در کردستان وجود دارد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 743783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟