لزوم توجه به زیرساخت های گردشگری در استان گلستان

به گزارش رکنا، غلامرضا منتظری  اظهار کرد: اگر به گردشگری به عنوان صنعت درجه یک نگاه کنیم، می تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد و کشور را از وابستگی نجات دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: استان گلستان به دلیل داشتن تنوع اقلیمی، برخورداری از شرایط مختلف جغرافیایی، تنوع اقوام و فرهنگ ها می تواند به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شود به شرط آنکه مساعدت ویژه برای استان در نظر گرفته و زیر ساخت های گردشگری فراهم شود.

منتظری با بیان این مطلب که معمولاً مسافران برای استراحت کمتر به هتل مراجعه کرده و به دنبال مکانی ارزانتر برای اقامت می گردند افزود: ایجاد مراکز اقامتی ارزان و قابل دسترس یکی از نیازهای جدی استان گلستان است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با دعوت از سرمایه گذاران سراسر کشور جاذبه های گردشگری جدید در کنار زیبایی های طبیعی استان اضافه کنیم تا توقف گردشگر در استان ما اتفاق بیفتد و بتوانیم از آورده گردشگران بهره مند شویم.

وی افزود: با ایجاد تله کابین، مجموعه های پارک و شهربازی و آکواریوم دریایی می توانیم استان گلستان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

از افراد علاقه مند در حوزه صنایع دستی حمایت شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تنوع قومی، تنوع صنایع دستی را در استان ما به همراه داشته است افزود: اگر ازصنایع دستی حمایت شود، ارز آوری زیادی برای استان و کشور خواهد داشت.

منتظری به جاجیم بافی، ابریشم بافی و فرش های نفیس ترکمن به عنوان نمونه هایی از صنایع دستی استان گلستان اشاره کرد و افزود: فرش ترکمن می تواند به برند جهانی تبدیل شود به شرط آنکه مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

گرگان/کرامتی

کدخبر: 743681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟