مشارکت ۴ استان در تسریع ساخت مسکن زلزله زدگان هرمزگان

به گزارش رکنا در هرمزگان؛ اکبر نیکزاد در خصوص بازدیدش از مناطق زلزله زده هرمزگان، افزود: با توجه به اینکه حجم عملیات بازسازی زیاد بود ما از بنیاد مسکن‌های چهار استان کردستان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان هم کمک گرفتیم تا کار ساخت منازل مسکونی مردم زودتر به سرانجام برسد.

 

وی ادامه داد: در بازدیدی که از منطقه داشتیم با مردمی بسیار نجیب و شریف و کم توقع مواجه شدیم، اما هر روز که این عزیزان در چادر سپری کنند برای ما و بویژه رئیس جمهور سخت خواهد بود و برنامه ریزی ما این هست که تا پایان سال همه این واحدها را تحویل دهیم و مردم در سال جدید زیر سقف‌های مقاوم اسکان پیدا کنند.

نیکزاد عنوان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که باید ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله، تخریب و از نو ساخته شود و ۷۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارد.

وی از تشکیل پرونده برای این واحدها خبر داد و اضافه کرد: برای بازسازی هر واحد مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به واحدهایی تعلق می‌گیرد که نیاز به تعمیر دارند.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 743393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟