آسیب ١٠۴٩ واحد مسکونی بر اثر زلزله دو ماه گذشته در قوچان

به گزارش خبرنگار رکنا ، امین رضا مرآتی، با اشاره به اینکه این واحد ۶ هزار و هفتصد و یازدهمین واحد مسکن محرومان خراسان رضوی است که تحویل متقاضی آن می‌شود، بیان کرد: از مجموع ۶۴۶ واحد سهم این شهرستان، فونداسیون همه واحدها ریخته شده و اسکلت ۶۱۷ واحد و سقف هشت واحد ساخته شده و ۵۹۰ واحد نیز در مرحله گچ‌ و خاک قرار دارد.

وی با تاکید به تسهیلات پرداخت‌ شده در حوزه اشتغال و نیز چرخه سرمایه، اظهار داشت : ۴۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده که ۲۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات و مابقی آن به‌ صورت بلاعوض بوده است.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان این مطلب که بر اثر زلزله ۲ ماه گذشته در قوچان هزار و ۴۹ واحد آسیب‌ دید که ۲۶۶ واحد در حد تعمیرات و ۷۸۳ واحد نیازمند بازسازی بود و تاکنون برای ۴۳۰ واحد پرونده تشکیل‌ شده است، خاطر نشان کرد :برای ۲۷۵ واحد پروانه صادر شده ، صاحبان ۲۵۹ واحد به بانک معرفی شده و برای ۱۹۵ واحد نیز قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۴۷ واحد آواربرداری انجام‌ شده و برای ۷۹ واحد آسیب دیده از زلزله فونداسیون ریخته شده که ۶۳ واحد آن بتن‌ریزی و ۵۵ واحد آن اسکلت گذاری شده است.

همچنین نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز، تصریح کرد : پس از وقوع زلزله ۲ ماه گذشته در قوچان پیگیری‌ها از اولین ساعات آغاز شد و با توجه به آب‌ و هوای این شهرستان تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر واحدهای آسیب‌ دیده بازسازی و به بهره‌برداری برسد.

وی کمبود قیر را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و اذعان داشت: این موضوع در حالی است که ایران کشور نفت خیز است و زیبنده نیست که شاهد کمبود قیر باشیم.

علی آذری همچنین با اشاره به اینکه در زمینه جاده‌های روستایی نیز مشکلات بسیاری داریم، گفت: در شهرستان‌های قوچان و فاروج ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی با این مشکل مواجه است و تردد در آن‌ها به‌ سختی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که مجلس بیش از ۲۰ میلیارد تومان را برای محرومیت‌زدایی اختصاص داده است، افزود : مجلس یازدهم و کمیسیون عمران به دنبال قیر رایگان برای حوزه‌های ضعیف و محروم است که امیدواریم با اختصاص سهمیه قیر رایگان به جاده‌های روستایی به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.

کدخبر: 742596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟