پرداخت ۲/۵ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران کوهدشتی

به گزارش رکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مبلغی اظهار داشت: یکی از مشکلات استفاده علوفه نیز این است که این محصول باید از مرکز شهرستان به منطقه روستاییان برده شود که به دلیل مشکل در حوزه زیرساخت و نبود راه مناسب، این امکان وجود ندارد لذا مقرر شد سازمان امور عشایر در حمل و نقل این علوفه نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این استان نیازمند راه اندازی صنایع برای رفع مشکل بیکاری است، ادامه داد: در کنار راه اندازی صنایع، تخصیص اعتبار به بخش کشاورزی و دامپروری و توسعه گلخانه داری می تواند مشکل اشتغال را تا حد زیادی برطرف کند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: راه های روستایی فراوانی در منطقه به صورت سنگلاخ است و حتی در برخی مناطق راه‌شکافی نیز نشده و حدود ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و تخریب شده داریم که امیدواریم مسئولان دولت جدید با جدیت بیشتری برای آسفالت منطقه اقدام کنند.

مبلغی افزود: بسیاری از روستاها و حتی شهرها نیز از نعمت آب شرب محروم هستند، یکی از خیرین پس از بازدید میدانی به این موضوع ورود پیدا کرده و برای آبرسانی به ۱۴ روستا اعلام آمادگی کرده که کلنگ آن نیز شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه با اشاره به دریافت مجوز ماده ۲۰ و ۲۳ جهت احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان، یادآور شد: قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به این استان که ظرف دو هفته آینده صورت می گیرد، مسائل مطرح شود همچنین احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی به عنوان دومین بیمارستان کوهدشت را پیگیری کرده ایم که نیاز به اعتبار دارد.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 741581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟