پرداخت ۵۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامپروران سبزوار

به گزارش خبرنگار رکنا ، مهشید راهبر گفت: از این میزان غرامت، ۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال مربوط به زیربخش دام و هفت میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال مربوط به زیر بخش طیور بوده است.

وی ادامه داد: خسارت های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماریهای عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و سایر موارد بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: همچنین چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات باغی،  ۱۵ میلیارد و ۱۳۹میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات زراعی و ۹۱۲ میلیون ریال نیز در بخش منابع طبیعی مرتبط با خسارت های خشکسالی، سرما، سیل، تگرگ و تنش گرما بوده است.

راهبر افزود: ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌ است که این آمار نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در بخش باغی نیز ۶۰۰ هکتار از باغ های شهرستان سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به حمایت دولت در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی و جبران خسارت، انتظار می‌رود دامداران و کشاورزان با بیمه محصولات خود، خطرات تولید را کاهش داده و برای خود امنیت خاطر ایجاد کنند.

راهبر افزود: این صندوق در سال زراعی جدید با ارائه تعرفه های متنوع و طرحهای نوین بیمه ای سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای امکان برخورداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی سبزوار وجود دارد.

کدخبر: 741349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟