اتصال دوربین های ٢۴ روستا به مانیتورینگ پلیس نیشابور

به گزارش خبرنگار رکنا ، سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: هوشمند کردن پیشگیری از جرم توسط پلیس شهرستان ادامه رویکرد جامعه محوری و پیشگیری اجتماعی پلیس است.

وی افزود: پیشگیری هوشمند مورد تاکید و نگاه ویژه فرمانده انتظامی استان و فرمانده ناجا است که از قبل، زیرساخت های آن مهیا و با اطلاع رسانی های دقیق و گسترده اصحاب رسانه، این ضرورت در سطح شهرستان ایجاد شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: از ابتدای این طرح تاکنون دوربین های ١۴ روستا در بخش میان جلگه و ١٠ روستای بخش مرکزی به مرکز مانیتورینگ پلیس اتصال یافته که در مجموع ٢۴ روستا به این شبکه اتصال یافته است.

سرهنگ حسینعلی زاده اعلام کرد: جهت تهیه و نصب ٣٨٧ دوربین نظارتی و پلاک خوان، ایجاد مرکز مانیتورینگ و هم چنین فراهم کردن زیرساخت های طرح هوشمندسازی پلیس حدود ۴٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمانی و هم چنین دهیاری ها هزینه شده که با برنامه ریزی های انجام شده تعداد دوربین ها به ۴٠٠ دستگاه و تعداد روستاهای این طرح به ٣٠ روستا تا پایان سال خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با انجام پایش های تصویری و هم چنین مشارکت هوشمندانه مردم در تامین امنیت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل علیرغم وجود برخی مشکلات کاهش یک درصدی سرقت و افزایش ۴ درصدی کشفیات را شاهد بوده ایم و با استفاده از این ظرفیت برخی جرایم مهم از جمله قتل ها و باندهای سرقت را نیز کشف کرده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در پایان تصریح کرد: قطعا نگاه پلیس شهرستان نیز افزایش کیفیت و تسریع بخشی در ارائه خدمات، کشف به موقع علمی جرایم است ضمن اینکه امنیت یک نیاز عمومی و تولید آن مستلزم مشارکت همگانی است و این یگان آمادگی مشاوره و راهنمایی رایگان در صورت درخواست هر صنف و اداره ای جهت عملی شدن این طرح را دارد.

کدخبر: 741034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟