جمعی از اهالی یک روستا در نیشابور مسیر ریل قطار را بستند

به گزارش رکنا به گفته یکی از ساکنان روستای شهرکهنه راه ارتباطی این روستا که به نام خیابان "مشاهیر نیشابور" نام‌گذاری شده از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و مشکلات زیادی را برای ساکنین روستا بوجود آورده است.

این شخص که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد: در حال حاضر این روستا بالغ بر ۸۰۰نفر جمعیت دارد و فاصله این روستا تا نزدیک‌ترین مسیر شهری کمتر از ۵۰۰متر است اما به خاطر قرار گرفتن ریل راه آهن در این مسیر مجبوریم از مسیر زیرگذر راه‌آهن تردد کنیم که از لحاظ بهداشتی وضعیت نامطلوبی دارد و شب‌ها هم امنیت ندارد.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: مدتی قبل یکی از بچه های این روستا دچار تشنج شد و به خاطر اینکه اورژانس مجبور بود از مسیر خیام و عطار بیاید و مسیر طولانی‌تر بود متاسفانه این بچه از دست رفت.

وی افزود: روستای شهر کهنه در حریم میراث فرهنگی قرار دارد و به همین خاطر می‌گویند احداث جاده در این منطقه ممنوع است و در حال حاضر دانش‌آموزان ما برای رفت‌وآمد دچار مشکل هستند چون سرویس مدارس به اینجا نمی‌آید.

طبق اظهارات برخی از تجمع‌کنندگان با وجود قول‌های مساعد مسئولان برای بهبود وضعیت راه این روستا اما تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است‌.

محمداسماعیل اعتمادی ریٔیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: مجوز احداث زیرگذر با نظارت کارشناس میراث فرهنگی از طرف این اداره صادر شده و به شهرداری هم اطلاع داده‌ایم و مشکلی از طرف میراث فرهنگی در این زمینه وجود ندارد.

شهردار نیشابور گفت: مشکلی برای اجرای طرح این زیرگذر نداریم و قرارداد آن هم بسته شده است‌.

سیدحسن میرفانی اظهار کرد: برای اجرای این طرح نیازمند یک‌سری هماهنگی‌ها با اداره راه‌آهن و اخذ مجوزهای لازم هستیم و پس از طی این‌ مراحل عملیات اجرایی به سرعت آغاز خواهد شد.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار رکنا با حضور ماموران نیروی انتظامی در بین تجمع‌کنندگان مدتی افراد معترض محل را ترک کرده و مسیر ریل راه‌آهن باز شد.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

کدخبر: 734893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟