۶۷ خانه هلال در استان یزد فعالیت دارد

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» اظهار کرد:جمعیت هلال احمر با وجود تمام سختی‌ها و موانع، در تمامی لحظات در خط مقدم امدادرسانی به مردم در حوادث و سختی‌های مختلف بوده است و پرسنل خدوم این جمعیت با از جان گذشتگی توانسته‌اند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

وی با اعلام این که ماهیانه به طور متوسط بیش از ۴۲۰ نفر نیروی امدادی فعال در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای مشغول خدمت رسانی هستند، عنوان کرد: تجهیزات سیلاب و نجات در شهرستان‌های استان توزیع شده و تمام پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای در استان مجهز به ست نجات هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده‌ها ، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه‌های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم  هستند.

حرازی زاده بیان کرد: تمام شهرستانها و تیم‌های امداد و نجات در استان یزد از آمادگی لازم برخوردار هستند و در صورت نیاز بنا به حادثه اعلام شده و نوع تیم امدادرسانی، از تجهیزات لازم برخوردار هستند.

وی گفت: در بحث آمادگی شهرستان‌ها، شهرستان‌های معین هر شهرستان تعریف شده است و در صورت هرگونه حادثه شهرستان‌های معین آن شهرستان به حالت آماده‌باش در خواهند آمد و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام خواهند شد. همچنین با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های  صورت گرفته شهرستان‌هایی که میزان مخاطرات بالایی دارند، شناسایی و تجهیزات امدادی بنا به نوع مخاطرات و حادثه در بین این شهرستانها توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: جمعیت هلال احمر استان مجهز به دستگاه‌های زنده یاب‌، تیم‌های تخصصی آوار و دستگاه پهپاد جستجو و نجات و همچنین تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات‌) است که بنا به حادثه و اعلام مورد نیاز در حوادث آکاده خدمت رسانی و امدادرسانی هستند.

حرازی زاده عنوان کرد: ۶۷ خانه هلال در استان یزد راه‌اندازی شده است که این خانه‌های هلال نقش موثری در حوادث و بالایا می‌توانند داشته باشند که یکی از برنامه‌های جدید هلال احمر همین راه‌اندازی خانه‌های هلال و تجهیز کردن این خانه‌های هلال و آموزش افراد در روستاها و نقاط محروم و دور دست استان است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح خانه‌های هلال به دنبال افزایش آگاهی عمومی مردم در نحوه برخورد با حوادث و آموزش‌های امدادی هستیم که در نهایت نسبت به مسئولیت خود در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای نقش این نهاد را ایفا کرده باشیم.

این مسول بیان کرد: خانه‌های هلال تشکیلاتی داوطلب محور است و تمامی خدمات جمعیت از قبیل آموزش، امداد و نجات در سوانح و بحران ها و کمک های معیشتی از طریق این خانه ها به شهروندان نیازمند خدمات ارایه می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴۷ دوره آموزشی در خانه‌های هلال استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی دو هزار و ۸۳۱ نفر(تعداد دوره‌های آموزش همگانی ۱۰۰ دوره - تعداد دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات ۱۲۶ دوره سایر دوره‌ها ۲۱ دوره) بوده است.

این مسئول گفت: ارائه خدمات بهتر در قالب جلب کمک‌های مردمی و داوطلبی از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال به شمار آمده و کانونی مناسب و فراگیر برای ارایه خدمات بهتر و قابل دسترس‌تر برای آحاد مردم جامعه در شهر و مناطق روستایی است.

وی افزود: بر اساس اهداف و برنامه‌ها در گام اول این خانه‌ها با همکاری و پیگیری مردم و همراهی مسئولان و علاقه‌مندان در مناطق محروم استان راه‌اندازی شده تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند.

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حرازی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد : هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ( ندای امداد هلال احمر ) برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 740601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟