آغاز فاز سوم پروژه فیبر نوری خرم‌آباد به پلدختر

به گزارش رکنا از لرستان، نبی‌اله شمسی‌فر، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری شهرستان خرم‌آباد به پلدختر  که از پروژه‌های USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی  و پیاده‌سازی دولت الکترونیک در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه با اجرای ۱۱۵ کیلومتر فیبرنوری در چهار فاز و به همت همکاران از خرم‌آباد به پلدختر در دست اجراست

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه مسیر انتقال مراکز مخابراتی و  سایت‌های تلفن همراه  اپراتورها به شبکه فیبر نوری استان متصل و امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنین روستاهای تحت پوشش مهیا شده است.

شمسی فر ادامه داد: پس‌از رفع مشکلات حقوقی و مجوز شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات منطقه لرستان و اداره‌کل راهداری استان با اجرای این فاز مشکل ایجاد مسیر جایگزین و پروتکشن برای مسیر فعلی فیبر نوری شهرستان‌های کوهدشت رومشکان و پلدختر با مرکز استان مرتفع می‌شود.

وی عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم این طرح این است که اگر استان دچار بلای طبیعی شود ارتباط قطع نشده و شاهد پایداری ارتباطات خواهیم بود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: از دیگر ویژگی‌های این طرح این است که تمامی روستاهای خرم‌آباد به پلدختر از مسیر آزاد راه و جاده دهلیج از ارتباطی بسیار پایدار با اینترنت با پهنای باند بسیار قوی برخوردار خواهند شد.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 740342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟