اجرای 30کیومتر فیبر نوری در مناطق مختلف کردستان

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، آزاد حکمت گفت: امسال اجرای ۵۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق شهری و روستایی استان در دستور کار قرار گرفت که ۳۰ کیلومتر آن تاکنون انجام شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

وی به برنامه‌ریزی برای تجهیز دیگر نقاط استان به فیبرنوری بر اساس اولویت‌های موجود تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: به محض اخذ قرارداد با پیمانکار مربوطه، نسبت به اجرای پروژه‌های تدوین شده در این راستا اقدام خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: تاکنون چهار هزار و ٧٧٢ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده که چهار هزار و ۱۴۲ کیلومتر آن در مناطق روستایی و ۶۳۰ کیلومتر دیگر در نقاط شهری به اجرا درآمده است.

حکمت با اشاره به اینکه ۵۱۳ مرکز روستایی استان به فناوری فیبر نوری مجهز و از خدمات و مزایای این شبکه بهره‌مند است، اضافه کرد: مخابرات آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز سازمان‌ها و یا شرکت‌های متقاضی، زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبرنوری را در تمام نقاط داخل شهری استان ایجاد کند. 

وی گفت: در صورت وجود امکانات در نقاط مختلف و بر اساس زیرساخت‌های موجود، واگذاری امتیاز تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری صورت خواهد گرفت و در سایر نقاط نیز بر اساس امکانات کابل مسی، امتیاز تلفن ثابت واگذار می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، ارتقای امنیت اطلاعات، اجرای فیبراختصاصی برای مشتریان، توسعه زیر ساخت سایت های تلفن همراه برای نصب و راه اندازی تجهیزات تکنولوژیهای ۳G,۴G از جمله مزایای فیبرنوری است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است

 

کدخبر: 727197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟