۲ عمل جراحی ستون فقرات و مغز برای نخستین بار در میبد انجام شد

به گزارش رکنا؛ هماتوم مغزی شرایط جدی است که  خون بین جمجمه و سطح مغز قرار می گیرد، این مشکل اغلب با ضربه به سر به وجود می آید، این ضایعه می تواند باعث مرگ به خصوص در افراد مسن که ضربه  سختی به مغز آنها وارد شده باشد، است، هماتوم مغزی حاد ،بدترین حالت هماتوم است که در آن آسیب قابل توجهی به مغز فرد مصدوم وارد شد.

محمد هادی فرح زادی افزود:  از این پس نیازی به اعزام بیماران خونریزی مغزی و مجروحان نواحی سر و گردن در حوادث جاده ای به بیمارستان های یزد مرکز استان نیست.

وی ادامه داد : با توجه به تعداد زیاد واحدهای تولیدی و کارخانه های صنعتی شهرستان و بروز حوادث متعدد حین کار و همچنین حوادث جاده‌ای در کمربندی میبد و جاده اردکان به یزد وجود بخش جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان ضروری بود و بر این اساس تصمیم به راه اندازی آن گرفته شد.

وی افزایش امید به درمان مصدومان حوادث جاده ای ، جلوگیری از هدر رفت فرصت طلایی درمان  ،  کاهش هزینه‌های درمانی و کاهش رفت و آمد همراهان بیماران به مرکز استان را از جمله نتایج راه اندازی بخش یادشده عنوان کرد.

فرح زادی اظهار کرد: بعضی از تجهیزات مورد نیاز برای این بخش قبلا آماده بود و بعضی از تجهیزات مورد نیاز هم با همکاری موسسه خیریه بیمارستان به‌ سرعت تهیه و یا در حال تهیه است.

همچنین دکتر محمدامین جسمانی جراح مغز و ستون فقرات گفت: اولین عمل جراحی دیسک مربوط به خانمی با وزن ۱۱۰ کیلوگرم و درد ناشی از اندام تحتانی پای چپ به بیمارستان مراجعه کرد و عمل انجام شد و عمل تخلیه هماتوم مغزی هم ناشی از خونریزی مغزی در مورد مرد ۶۵ ساله ای با موفقیت انجام  و بیمار پس از مراقبت در بخش ویژه با شرایط مناسب از بیمارستان ترخیص شد.

بیمارستان میبد سال ۱۳۶۸ مراحل ساخت آن به همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سیدحسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا شروع شد و با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد تجهیزات زیربنایی آن تکمیل و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

 هم اکنون این واحد درمانی به دنبال راه اندازی مرحله یک توسعه آن در سال ۱۴۰۰ شمسی است و  ۳۳۹ تخت بستری و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات درمانی  دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

این شهرستان درگذرگاه ترانزیتی شمال به جنوب ،شرق به غرب و برعکس واقع است  و از این لحاظ تردد خودروها در جاده های آن بالا و از لحاظ ارتباطی اهمیت کلیدی در برقرای ارتباط با استان های مختلف کشور دارد. 

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 740156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟