نگاه مسئولان وامام جمعه قروه برای  ساخت پلاتو نمایش

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،سالهاست هنرمندان شهرستان قروه نسبت به نیامدن مسئولان برای دیدن تئاتر انتقاد می کردند و هر بار این انتقاد و البته درخواست حضور ادامه داشت. البته یک طرف این انتقاد به ضعف متولیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در گذشته باز می گشت و یک طرف هم بی توجهی مسئولان نسبت به حوزه فرهنگ و هنر...

این انتقادات ادامه داشت تا اینکه با اجرای نمایش متفاوت «طوبی» کاری از گروه تئاتر پیدا و به نویسندگی و کارگردانی «یونس صحرارو» نگاه مسئولان شهرستان همانند امام جمعه، فرماندار و تعدادی از اعضای شورای شهر قروه به تماشای تئاتر نشست.

 

پس از پایان این نمایش آنچه مورد توجه قرار گرفت، دقت خاص امام جمعه به محوریت نمایش بود. محوریتی که به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» به معضلات اجتماعی و بحران هویتی یک جوان اشاره دارد.

او با اشاره به ژانر اصلی نمایش که مربوط به مشکلات حوزه زنان است، بیان کرد: این نمایش به خوبی مشکلات زنان و دختران جامعه و نحوه ارتباط خانواده ها با فرزندان دختر را دقیق نشان می دهد.

«رستمی» گریزی زد به بخشی از این نمایش که مرتبط به ارتباط پدر با دختر است و گفت: این بخش از نمایش نکته ای را به ذهن انسان تداعی می کند و آن هم این است که بعضی از پدران نمی توانند ارتباط با فرزندان خود به ویژه دختران داشته باشند و این خود می تواند معضلی برای بروز مشکلات باشد.

در این نمایش پدر «طوبی» در معدن کار می کند و آن طور که امام جمعه قروه می گوید بیان سختی کار در معدن در نمایش به خوبی نمایان بود.

«حجت الاسلام رستمی» همچنین پرداختن به ظرفیت پارک تفریحی «سراب» قروه در این نمایش را مهم دانست و تصریح کرد: توجه ویژه به ظرفیت مجموعه تفریحی «سراب» از نظر نقاط قوت و ضعف در جای خود ارزشمند بود در واقع این پارم جدای از اینکه یک محل تفریح است تبدیل شده به نقطه ای برای بحران های اجتماعی که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.   

او خطاب به اعضای شورای شهر که برای تماشای نمایش حضور داشتند، گفت: نیاز است شورای شهر به ظرفیت «سراب» توجه کنند و نقاط ضعف آن را برطرف نمایند و اجازه ندهند این مکان تفریحی خاطره های بد در اذهان مردم بیافریند.   

 

«رستمی» در ادامه ارتباط بین عالم مردگان با زندگان را در این نمایش برجسته دانست و اینکه هردو به هم فکر می کنند اما با تفاوت را قابل تأمل عنوان کرد.

او از توانایی و استعداد بالای هنرمندان قروه گفت و ابراز تأسف کرد که مسئولان شهرستان در معرفی این هنرمندان در سطح کشور غفلت داشته اند.    

امام جمعه قروه هم در پایان بر ضرورت ساخت پلاتوی استاندارد تأکید کرد و خواستار راه اندازی پلاتو برای هنرمندان شهرستان شد.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 738699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟