بخش اول از فاز دوم بوستان چهل‌بازه مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در حاشیه مراسم افتتاح بخش اول فاز دوم بوستان چهل‌بازه (رودپار‌ک) گفت: توسعه فضای سبز یکی از سیاست های مدیریت شهری است. دوره ششم با این شعار که شهر باید برای شهروندان آرامش‌بخش و برای خانواده ها نشاط‌آور باشد به توسعه مکان های تفرجی همت خواهد ورزید.

وی افزود: فاز اول این بوستان در گذشته به بهره برداری رسیده بود و فاز دوم با مساحت بیش از ۲۴هکتار در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار مشهد ادامه داد: این نوید را می دهم که پروژه‌های عمرانی با سرعت ادامه خواهد داشت، در حال تعریف پروژه های جدید هستیم، تا یکی دو ماه آینده چند پروژه خوب را آغاز خواهیم کرد‌.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: فاز اول بوستان چهل‌بازه سال ۹۶ به وسعت ده هکتار به بهره برداری رسید. معارضات سبب شد افتتاح پروژه فاز دوم با تاخیر مواجه شود.

وی ادامه داد: امروز ۲۴ هکتار از فاز دوم چهل بازه با اعتبار نهایی ۱۸۰ میلیارد تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و ۲۰ هکتار در حال اجرا ست. از پل نمایشگاه تا پل ستاری ۵۴ هکتار است. امیدواریم اواسط سال آینده بخش دوم فاز دوم هم آماده بهره برداری شود.

کاظمی مطرح کرد: طی سه ماه آینده نیز طرح اتصال پل پرتوی و نمایشگاه و اجرای ۱۵۰ هکتار فضای سبز آماده خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ با یک مترمربع افزایش به نزدیک ۱۰.۳ مترمربع می‌رسد گفت: حوضچه‌ها در مسیر بند گلستان است و سرریز بند گلستان در آنها خواهد ریخت.  فضای سبز در سال‌ ۸۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که این آب از خطوط جداسازی آب‌ شرب و سد ارداک تامین می‌شود.

معاون شهردار مشهد در پایان افزود: اکنون بالغ بر ۲۰ پروژه شاخص عمرانی در جریان است و نزدیک به دو هزار و ۶۰۰ نفر در پروژه‌ها مشغول هستند.

کدخبر: 738578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟