تاکید بر نظارت و کیفی‌سازی ساخت وساز‌ها

به گزارش رکنا، محبوب حیدری در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با انتقاد از برخی کاستی‌ها در حوزه طراحی، نظارت و اجرای ساخت و ساز‌ها افزود: متأسفانه غفلت‌ها در این حوزه زمینه ساخت و ساز بی‌کیفیت را در سطح استان به وجود آورده در حالی که باید با آموزش‌های حضوری و یا غیرحضوری جامعه مهندسان را نسبت به انجام دقیق وظایف و رسالت خود آگاه و به کیفی‌سازی ساخت و ساز‌ها کمک کرد.

وی گفت: در بسیاری از کشور‌ها عمر ساختمان ۶۰ تا ۷۰ سال است در حالی که در کشور ما بویژه استان اردبیل بعضی ساخت و ساز‌ها عمری کمتر از ۱۰ سال دارند بطوریکه برخی ساختمان‌ها قبل از افتتاح متروکه شده و عمر بهره‌برداری آن‌ها به پایان می‌رسد که نباید چنین امری اتفاق بیفتد بلکه ساخت و ساز‌های ما باید به نحوی باشد تا در مقابل زلزله و سایر حوادث مقاومت کامل را داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل حساسیت ویژه روی مباحث نظارت و اجرا را در کنار تهیه نقشه با رعایت الگو‌های فنی یادآور شد و گفت: درست نیست که نقشه یک ساختمان ۱۰ طبقه در کوتاهترین زمان تهیه و آماده شود در حالی که باید روی این موضوعات حساس بود تا ساخت و ساز که سرمایه ملی است بتواند قوام و استحکام مناسبی داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه جامعه مهندسان نباید کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحت و منفعتی بکنند افزود:هیئت مدیره جدید در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که مباحث متعددی در حوزه مسکن به ویژه قانون جهش تولید مسکن مطرح است و بیش از گذشته باید یاریگر اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه عظیم و محوری و ملی باشند.

وی ضرورت احترام به قوانین و بخشنامه‌ها را به رغم داشتن برخی ابهامات یادآور شد و ادامه داد: ابهامات موجود به مسئولان کشوری گزارش شده، ولی بهتر است همه ما تابع قانون باشیم.

 

کدخبر: 737891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟