به گزارش رکنا ، یوسف خدادادی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان یکی از شوراهای فعال در استان است و برخی از ایده‌های این شورا به عنوان طرح‌های برتر در مرکز پذیرفته شده و در سطح ملی به اجرا در آمده است.
وی افزود: اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا این شورا فعالیت خود را به صورت جدی و با اهتمام ویژه ادامه دهد.
خدادادی با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر در کشور گفت: پوشش گیاهی و مراتع یکی از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع سیل و کاهش خسارت‌های آن است بنابراین باید اصل پیشگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی همواره از اولویت‌های مردم و مسئولان باشد و دستگاه قضایی استان نیز همواره از اقدامات قانونی نهادها و دستگاه‌ها در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حمایت می‌کند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ارایه گزارش عملکرد سه ماه نخست امسال افزود: در این مدت ۳۰۵ فقره پرونده تشکیل شده و با ۳۰۴ نفر متهم نیز برخورد شده است که اقدامات پیشگیرانه در این مدت یک هزار و ۴۵۱ مورد بوده و ۱۳۱ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی انجام شده است.
خدادادی اظهار کرد: ۱۵۷ مورد اجرای حکم در این زمینه صورت گرفته و برای ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است و نیز در این مدت یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان به بیت‌المال اعاده شده است.
وی بیان کرد: جلسات این شورا به طور منظم و مستمر برگزار خواهد شد و اجازه هیچ گونه تخریب، تصرف و تعرض با اراضی ملی و منابع طبیعی داده نخواهد شد و دستگاه قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟