میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۴۴ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که عصر امروز در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان درصد رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و این پایین تر از میانگین کشوری است. لذا این بدان معنا است که باید اهتمام جدی‌ و گسترده‌تری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حتما باید برش‌های عملیاتی، بخشی و صنفی در مقابله با کرونا داشته باشیم، ادامه داد: باید به مدارس، سالن‌های پذیرایی، کارخانجات و اصناف مسوولیت بدهیم و از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با ویروس منحوس کرونا استفاده کنیم. در این راستا هنر دستگاه‌های اجرایی این است که مردم را بسیج کنند.

وی خطاب به فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تاکید کرد: آمادگی‌ها باید همچنان حفظ شود. بدین منظور حتما گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام شود تا در مواجهه با پیک احتمالی بعدی، کمبودها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.

نظری با تاکید بر تسریع سرعت واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: دعوت و اقناع مردم برای انجام عمل واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود. همچنین ائمه جماعات در محافل و مساجد اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین و مطرح کنند تا مردم عزیزمان سریعتر واکسینه شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی به استان، گفت: در مبادی ورودی به استان اعم از فرودگاه و مرز حتما موضوع تست کرونا بطور جدی‌تر دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

نظری به موضوعات مطرح شده در نشست صبح امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: آمادگی برای مواجهه با پیک ششم، اقناع افکار عمومی، بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی، روند بازگشایی‌ها و یا رفع محدودیت‌ها، تجهیز بیمارستان‌ها، حمایت از حوزه واکسیناسیون، پرداخت مطالبات کادر درمانی، طرح شهید سلیمانی و حمل و نقل درون و برون شهری از موضوعات مطرح شده در جلسه صبح ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

کدخبر: 737575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟