وضعیت کرونا در خراسان رضوی شکننده است/ مردم رعایت نکنند مشکل‌ساز خواهد شد

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی،  محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان با بیان اینکه ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند افزود: ۲ ماه سخت را با تلاش‌های همه دستگاه‌ها بویژه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کادر درمان پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: هم‌افزایی بسیار خوب بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و برای مدیریت بهتر در زمینه مبارزه با کرونا، تمام ظرفیت‌های ملی در حداقل زمان پای کار آورده شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: آمارها نشان می‌دهد از موج پنجم شیوع کرونا عبور کرده‌ایم و تعداد مبتلایان و بستری شده‌ها کاهش یافته است، اما وضعیت فعلی استان شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با توجه به نارنجی شدن وضعیت مشهد از نظر کرونا افزود: با تغییر رنگ مشهد، میل به حضور در این شهر و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزایش پیدا می‌کند که می‌طلبد محدودیت‌های ویژه‌ای برای شهر مشهد در ایام مناسبتی پیش رو در دستور کار قرار گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این استان فعال است ادامه داد: امکان گسترش زیرساخت‌ها برای افزایش واکسیناسیون در استان وجود دارد اما مهم ترین موضوع در شرایط فعلی افزایش سهیمه واکسن استان است که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری شود.

کدخبر: 719514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟