رتبه هشتم خراسان رضوی از نظر کاهش ابتلای به کرونا در کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مهدی قُلیان اول روز شنبه در نشست خبری پس از جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای خراسان رضوی افزود: استان سیستان و بلوچستان پایین ترین میزان ابتلا به کرونا را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در بین مبتلایان سرپایی، بستری شدگان و فوتی ها همچنان روند کاهشی دارد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر رسید که این میزان اکنون نصف شده است.

قلیان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۲۳۶ نفر رسید که نشان از کاهش قابل توجه آن نسبت به هفته گذشته دارد.

وی با بیان اینکه ۳۳۴ بیمار بدحال کرونایی اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند، گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

وی افزود: با ادامه روند کاهش تعداد مبتلایان، نتایج مثبت تست های کرونا در بیماران بستری به ۳۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که این میزان در خیز موج پنجم بالاتر از ۷۰ درصد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شتاب گرفتن واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبانماه این رقم به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد رسید.

کدخبر: 723812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟