بررسی چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات هلال احمر قزوین
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، حسن آصفی در نشست مشترک بین دستگاه های خدمات رسان استان که با حضور نمایندگان پلیس راهور، بیمه، اورژانس، امداد خودرو و جمعیت هلال احمر در سالن جلسات هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: باید جلسات تخصصی بررسی چالشهای موجود در عملیات مشترک امداد و نجات در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با شناسایی دقیق مشکلات، راهکارهای حل آنها را نیز پیدا کنیم.
وی ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان در راستای ایفای نقش موثر خود در مقابله با حوادث و سوانح در کشور نیازمند گسترش تعامل بین سازمانی در امر امداد رسانی، مدیریت بحران و سوانح و تدوین برنامه های متعددی در سطوح «راهبردی»، «تاکتیکی» و «عملیاتی» هستند.
آصفی افزود: موفقیت و ارتقای کیفی عملیات در مواجهه با سوانحی که در آنها وظیفه و نقش داریم، مستلزم تحقق شرایط مختلفی است که تدوین و عملیاتی شدن برنامه های منسجم در سطوح یاد شده از جمله این شرایط است که برای موفقیت در این حوزه به هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و برگزاری جلسات مستمر با دستور کارهای مشخص نیاز داریم.

وی به نبود اطلاعات لازم در موضوع حمل مواد خطرآفرین توسط خودروها در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که سرعت و دقت در امداد و نجات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا لازمه امداد به موقع و نیل به هدف خطیر خدمت رسانی مناسب به هموطنان عزیز، گفتمان مشترک است که منجر به افزایش سطح امکانات و افزایش سطح کیفی خدمات خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری دستگاههای امداد رسان و ارائه خدمات تخصصی و نیز  گسترش تعامل بین سازمانی به ویژه در زمان بروز حوادث و سوانح منجر به ارائه خدمات شایسته و مناسبی به هموطنان می شود که در نهایت رضایت بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت.

حمکت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست گفت: نقش مدیریتی همراه با نگاه کارشناسی در حوادث منجر به کاهش تلفات در حوادث جاده ای خواهد شد که این موضوع فقط می تواند با هم افزایی و تعامل مشترک دستگاههای خدمات رسان تحقق یابد.

وی افزود: در برنامه ریزی های انجام شده باید به منظور اثربخشی بیشتر به کار تیمی و گروهی توجه داشت و جهت ساختارسازی در راستای برون رفت از چالشهایی که در امر خدمات رسانی وجود دارد به هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و برگزاری جلسات مستمر توجه بیشتری کرد.

هاشمی تصریح کرد: تسلط همه نیروهای خدمات رسان در حوادث جاده ای در خصوص کمکهای اولیه می تواند کمک شایانی به کاهش تلفات حوادث جاده ای کند و در این راستا جمعیت هلال احمر آمادگی دارد آموزشهای لازم در این زمینه را به پرسنل و کارکنان دستگاههای خدمات رسان ارائه کند

 

کدخبر: 737051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟