بهره برداری از طرح زنجیره تولید 2 هزار راسی گوسفند داشتی در سرخه

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، طرح زنجیره تولید ۲ هزار راسی گوسفند داشتی پربازده با سرمایه گذاری ۷۰۰میلیارد ریالی و در زمینی به مساحت قریب به یک هکتار، امروز پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی سمنان در توضیح اهمیت این واحد دامپروری گفت: این نوع دام به عنوان پربازده ترین دام سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی محسوب می شود و راه اندازی این طرح میتواند تحول بزرگی برای صنعت دامپروری کشور محسوب شود.

سیدحسن میرعماد با بیان این که این واحد ظرفیت تبدیل شدن به چهار هزار راسی گوسفند داشتی را نیز دارد افزود: تامین نهاده های دامی ، تامین آب برای اجرای طرح توسعه و گازرسانی از مهمترین خواسته های این واحد تولیدی است.

استان سمنان ۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

همچنین این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین دارد.

بازدید از واحد فرآوری گیاهان دارویی و سردخانه سرخه

ساداتی نژاد به عنوان نماینده معین رییس جمهوری در بدو ورود به سمنان از واحد در حال ساخت فرآوری گیاهان دارویی و سردخانه این شهر نیز دیدن کرد.

بازدید از مجتمع گلخانه ای درجزین ، واحد تولید خوراک دام اتحادیه عشایر سمنان ، مجتمع کشت و صنعت شهمیزاد و بازدید از پژوهشگاه رویان مهدیشهر از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به سمنان است.

 

کدخبر: 736712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟