اردبیل نهمین ایستگاه قطار "کتابشهر ایران"

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ نهمین شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای "کتابشهر ایران"در میدان ارتش اردبیل در مساحتی به وسعت ۱۷۰ متر مربع و با ارائه بیش از ۳ هزار جلد کتاب و تجهیز بخش‌های کودک و نوجوان، لوازم نوشتاری، هدایای فرهنگی و هنری، کافه و بازی‌های فکری گشایش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این رویداد گفت: دارالارشاد اردبیل خاستگاه عشق به ساحت اهل بیت(ع) است و از همین رو، مردم این خطه با فرهنگ و هنر دینی عجین هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه با راه‌اندازی این فروشگاه علاقه‌مندان می‌توانند بهره‌های بسیاری از آن بگیرند، افزود: در کوران رسانه‌های متعدد، نخبگان ما نیازمند منابع غنی و اصیل برای مطالعه هستند و در این زمینه بهترین و شایسته‌ترین میراث به جا مانده می‌تواند کتاب و آثار مکتوب باشد.

وی تصریح کرد: برای هدایت بشریت، کتاب قرآن به خاتم‌الانبیاء نازل شد که از ارزش و جایگاه خواندن و نوشتن در مکتب اسلام حکایت دارد و از آنجایی که آخرین معجزه الهی کتاب است، ضرورت دارد در شکوفایی و اعتلای بشر به عنوان ارزشمندترین بسترساز تحول فرهنگی و تمدنی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای "کتابشهر ایران" نیز گفت: مایه مباهات است که با همراهی علاقه‌مندان، فروشگاه کهن‌شهر اردبیل در ردیف ۱۰ فروشگاه نخست "کتابشهر ایران" قرار گرفت.

علی اسماعیلی افزود: این مجموعه تنها یک فروشگاه نیست، بلکه محل تجارب آرا و برگزاری جلسات و نشست‌های فرهنگی، هنری و ادبی است که می‌تواند به مکان پرورش استعداد‌های ناب در این حوزه تبدیل شود و امید می‌رود ضمن کمک به افزایش سرانه کتابخوانی، در گسترش فعالیت‌های این حوزه نیز راهگشا باشد.

جشن امضای کتاب‌های مژده لواسانی، اجرای ساز و آواز از سوی پارسا خائف، شعرخوانی از دیگر بخش‌های آیین گشایش نهمین "کتابشهر ایران" در اردبیل بود.

کدخبر: 736703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟