میز مذاکره را ترک نکردیم، اما زیر بار زیاده خواهی هم نخواهیم رفت

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، رئیس جمهور در آئین روز 13 آبان در مصلی بزرگ  به دیدگاه جمهوری اسلامی به مذاکره گفت: همانگونه که پیش از این هم بارها گفتیم ما میز مذاکره را ترک نکرده و نمی کنیم اما در مقابل هرگونه زیاده خواهی، سلطه طلبی و سلطه خواهی بیگانگان و دولت های استعماری ایستادگی می کنیم.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه این روز یادآور حضور دانشجویان با بصیرت در صحنه برای حمایت از انقلاب و ارزشهای اسلامی و ایستادگی در مقابل دشمن است افزود : روز 13 آبان یادآور تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان با بصیرت است که امام بزرگوار فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است.

وی گفت : انقلاب اسلامی، انقلاب ضد استبدادی و جلوه از بین رفتن استبداد داخلی بود و حضور دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی، نماد مبارزه با استعمار خارجی و پایان سلطه آمریکائیها در این کشور بود.

رئیس جمهور اظهار داشت : انقلاب اسلامی مبارزه با استبداد بود و انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی مبارزه با استعمار بود و ویژگی انقلاب اسلامی ضد استبدادی و ضد استعماری بودن است و استبداد داخلی و  استعمار خارجی را نفی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اهمیت 13 آبان گفت : این روز برای دانش آموزان، دانشجویان و همچنین برای همه عصر ها و نسل ها مهم است که بدانند در تاریخ مبارزات و مقاومت ملت ایران، دانش اموزان ، دانشجویان ، جوانان عزیز و همه ملت در مقابل استکبار و نظام سلطه ایستادگی و مقاومت کردند.

وی ادامه داد : ما این نگاه ضد استکباری را در متن انقلاب اسلامی داریم و در ذات انقلاب اسلامی ضدیت با استکبار ، زیاده خواهی و سلطه طلبی وجود دارد .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به آنچه روز گذشته از طریق سیمای جمهوری اسلامی در مورد مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل حرکت زشت آمریکاییها پخش شد اشاره کرد و گفت : آنچه آمریکاییها انجام دادند با تمام وجود در افکار عمومی تقبیح و آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد مورد تقدیر و تشکر همگان است.

7204821_785 (2)

وی خنثی سازی تحریم ها را از دستور های نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت : ما هم رفع تحریم ها را دنبال می کنیم و هم از منافع ملت بزرگ ایران عقب نشینی نخواهیم کرد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که منافع ملت ایران از ناحیه سلطه طلبان و زیاده خواهان مورد هجوم و تعدی قرار گیرد که این ماهیت انقلاب اسلامی است .

رئیس جمهور افزود : ماهیت انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ضد استبدادی، ضد استعماری و ضد استکباری است و این در همه معادلات نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و به این اصل همواره توجه شده و باز هم خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد : امروز نگاه دولت ، حفظ منافع ملت است و ما تلاشمان این است که منافع ملت در هر حال حفظ شود و اگر بحث از مذاکره هم هست مذاکره برای ما یک مذاکره نتیجه محور خواهد بود و باید نتیجه داشته باشد و نتیجه آن کاهش مشکلات بر مردم مسلمان و مردم عزیز ایران باشد.

رئیس جمهور در خصوص استان سمنان گفت: استان سمنان جزو استان های برجسته کشور است. این استان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و دارای علما، صلحا و بزرگانی است که در کشور نقش آفرین بودند و خوش درخشیدند.

 

کدخبر: 736691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟