موزه سمنان هم توسط وزیر مورد عنایت قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، موزه بزرگ سمنان واقع در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مرکز بعدی بود که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیات همراه از آن بازدید کرد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در خصوص پروژه ساخت این موزه گفت: ساخت موزه بزرگ سمنان با حذف سازه نگهبان و تایید آزمایشگاه مکانیک خاک و صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیارد ریالی ادامه دارد .

محمد طاهریان اظهار داشت: عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان پس از ۱۶ سال وقفه از چند ماه گذشته بار دیگر آغاز شد.

وی افزود: موزه بزرگ سمنان از مهم‌ترین طرح های توسعه‌ای و اولویت‌دار این اداره کل و یکی از اساسی‌ترین مطالبات استان در حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه  ساخت موزه مجدد فعال شده است گفت: پس از آزمایش‌های مکانیک خاک و بررسی دقیق پروژه موضوع حذف سازه نگهبان توسط آزمایشگاه مکانیک خاک تائید شد و این اقدام زمینه بیش از ۱۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در اجرای پروژه را فراهم کرد.

موزه سمنان در زمینی به وسعت هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنایی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت و بخش اداری است.

 

کدخبر: 736685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟