صنعت گردشگری نیازمند حمایت ویژه دولت در دوران پسا کرونا

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدیدهای میدانی خود از اماکن گردشگری و بافت  تاریخی شهر سمنان این استان را دارای ظزفیت بالا در حوزه گردشگری دانست و گفت: استان سمنان جایگاه بالایی در صنایع دستی و فرهنگی  و همچنین ظرفیت های بالقوه در حوزه گردشگری دارد که همه این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث رونق گردشگری در این منطقه شود.

عزت الله ضرغامی افزود: متاسفانه در گذشته به نحو شایسته توجه و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها انجام نشده و باید به این بخش  توجه بیشتر شود.

وی گفت: در بازدیدی که انجام شد، بافت تاریخی با قدمت ۲ هزار ساله متاسفانه بدون حریم باقی مانده و باتوجه به اینکه سمنان از نظر بافت تاریخی نیز غنی است، تلاش می‌کنیم با اعتبارات محدودی که در سفر‌های استانی وجود دارد به این موضوع کمک کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بازدید از بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی سمنان مقرر شد تا بسته بندی‌ها با بالاترین کیفیت‌ها و در سطح جهانی انجام شود تا قابلیت صادرات را نیز داشته باشند و همچنین از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان به این مجموعه نیز کمک می‌شود تا این پروژه به نتیجه مطلوب برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بخش خصوصی، مردم و دولت موضوع گردشگری استان رونق بیشتری یابد.

ضرغامی همچنین به ضرر و زیان هتل داران ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: باید این صنف مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی افزود: اخبار حمایت‌ها از جامعه هتل داران با دقت رصد شده و خدماتی که تاکنون به این افراد داده شده آگاه هستیم.

ضرغامی همچنین یک خبر ویژه هم داشت و گفت:خوشبختانه 

با هماهنگی های انجام شده بین وزارت خارجه و بهداشت، موضوع واکسیناسیون هتل داران و عوامل گردشگری انجام شده و در حال حاضر صدور ویزا نیز به نتیجه رسیده که این موضوع می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 736666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟