ترویج فرهنگ وقف موجب گسترش آن در بین مردم و جامعه
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،  حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در جلسه کمیته وصول مطالبات اوقاف استان قزوین اشخاص حقیقی و حقوقی اوقاف را مدافع واقعی و اصلی موقوفات دانست و تاکید کرد: این اداره کل برای احقاق حقوق موقوفات از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اوقاف را مدافع واقعی و اصلی موقوفات دانست و گفت: اوقاف برای احقاق حق و حقوق موقوفات با متصرفان و موقوفه‌خواران مماشات نمی‌کند.
این مسوول اعتمادسازی برای مردم را راهکار دیگری از توسعه فرهنگ وقف برشمرد و گفت: نظام اسلامی اکنون حامی وقف است و حرکت امام خمینی (ره) وقف را احیا کرده و رهبر انقلاب اسلامی این حرکت را استمرار بخشیدند.

مجیدی با اشاره به اینکه موقوفات هرچند پشتوانه اقتصادی محکمی جهت تعظیم شعائر دینی و مذهبی بودند اما در زمان طاغوت در جریان اصلاحات اراضی مورد هجمه و سوء استفاده قرار گرفتند و طاغوت برای رسیدن به اهداف شوم خود موقوفات را غارت و برای موقوفات به نام اشخاص سند صادر کرد، اضافه کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) قسمت اعظمی از موقوفات برگشتند ولی قسمتی از موقوفات هم در تصرف اشخاص است که باید طبق قوانین عمل به وقف تا نیات واقفان اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان بر عمل به وقف و توجه به مسؤولیت شرعی و قانونی موقوفات تاکید کرد و گفت: اوقاف در وصول مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی و حقوقی جدی است.

 

کدخبر: 736400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟