فراموشی کرونا تاوان سنگین دارد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از یک هفته پیش روند موارد سرپایی و بستری‌ها در شاهرود افزایش یافت و آمار بستری‌ها از ۱۳ نفر در شبانه روز به ۲۵ نفر افزایش یافت و باعث تغییر رنگ بندی کرونایی شاهرود به قرمز شد.

احسان بینش گفت: هم اکنون ۱۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری اند که از این تعداد ۱۶ بیمار در بخش آی سی یو در حال درمان هستتد.

196567

بینش افزود: ۴۰ درصد بیماران بستری حتی یک دز واکسن را نزدند و ۱۴ درصد هم تنها یک دز را تزریق کردند.

به گفته بینش ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تنها یک دز واکس را دریافت کردند و ۵۴ درصد از شاهرودی ها هر دو دز واکسن را تزریق کردند.

12467865

بینش افزود: یکی از علل افزایش بیماری کرونا عادی انگاری است و اینکه فکر کنیم بعدد از تزریق واکسن دیگر نیازی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

بینش تصریح کرد: تنها راه برای کنترل بیماری افزایش واکسیناسیون به بالای ۹۰ درصد جمعیت و پرهیز از حضور در تجمعات، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بروز شرایط فعلی نیاز به هوشیاری و توجه بیشتر برای رعایت نکات بهداشتی را طلب می کند.

 

کدخبر: 736314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟