تداوم روند افزایش واکسیناسیون و کاهش کرونا در استان سمنان

به گزرش خبرگزاری رکنا از سمنان؛ واکسیناسیون کرونا در استان سمنان با شتابی خوبی در حال انجام است و تاکنون ۵۹۶ هزار و ۴۶ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

از این رقم ۳۸۳ هزار و ۸۰۰ دز در محدوده دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۲۱۲ هزار و ۲۴۶ دز در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق شده یعنی ۶۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال حداقل یک دز را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم می‌گوید: در محدوده تحت پوشش این دانشگاه تاکنون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نیز حداقل یک دز و ۳۲ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر دانایی با تاکید برضرورت توجه بیشتر افراد به انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون به عنوان ایمن‌ترین راهکار کاهش مرگ و میر می‌گوید: توجه به آمار فوتی‌های پیش از شروع واکسیناسیون عمومی، هم در بین کادر پزشکی و هم در افراد بالای هفتاد سال و مقایسه این آمار با شرایط فعلی واکسیناسیون گویای نقش و اهمیت واکسیناسیون هم در تعداد مبتلایان و هم در تعداد فوتی‌های ناشی از کروناست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در پیک اخیر کرونا بیشتر فوتی‌ها در سنین پایین‌تر بوده است می‌گوید: با انجام واکسیناسیون در محدوده تحت پوشش این دانشگاه بستری‌ها به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است.

همچنین بر اساس آمارهای دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس مشخص شد که از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۴۴ هزار و ۱۳۰ مورد مثبت بیماری کرونا  در مجموعه زیرپوشش این دانشگاه شناسایی شده است.

در شبانه روز گذشته تعداد بیماران جدید مبتلا به این بیماری 12 نفر اعلام شده که در مراکز درمانی بستری شدند.

با اضافه شدن بیماران جدید، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به  ۹ هزار و ۸۷۴ نفر رسید و ۳۴ هزار و ۲۵۶ بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

کدخبر: 728632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟