تلاش شهرداری همدان برای ساختن شهری شایسته کودکان

به گزارش رکنا در همدان، امیر فتحیان نسب با اشاره به تلاش شهرداری همدان برای ساختن شهری شایسته کودکان همه مناطق همدان گفت: سطح برخورداری کودکان و خانواده‌های همدانی از توسعه زیرساخت‌های شهروندی باید متوازن باشد بنابراین هدف‌گذاری ما برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی دقیقی دارد.

فتحیان نسب خاطرنشان کرد: شورای اجرایی شهر دوستدار کودک همدان، در دوسال اخیر جلسات منظم با ساعت‌ها کار دقیق کارشناسی و حضور خبرگان حوزه کودک سیاست ورزی در حوزه شهروندی برای تحقق شهر واقعی دوستدار کودک را در دستور کار داشته و هم‌چنان موازی با اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در شرف ساخت، تجهیز و تاسیس زیرساخت‌های لازم برای بهره مندی کودکان از حقوق شهروندی هستیم.

وی افزود: چشم انداز ترسیم شده برای تحقق شهر دوستدار کودک در شهرداری همدان قائم بر فرد نیست و ما هدف‌گذاری را به نحوی انجام داده ایم که هر تیم مدیریتی به عنوان دست اندرکار مأمور شد انجام این تکالیف را در برنامه خود ببیند.

فتحیان نسب همکاری مدیران مناطق چهارگانه شهرداری همدان را در راستای اجرای مصوبات شورای اجرایی مطلوب دانست و اظهار کرد: تقریباً در هر منطقه یک یا چند مجموعه هم‌زمان در حال گذران عملیات عمرانی و اجرایی هستند تا سطح برخورداری کودکان محلات مختلف نیز هم‌زمان به منصه ظهور برسد.

دبیر شورای اجرایی همدان شهر دوستدار کودک تصریح کرد: همکاری با سایر ارگان‌های دولتی مرتبط با حوزه کودک نظیر آموزش و پرورش و بهزیستی در مطلوب‌ترین سطح قرار دارد بنابراین فرصت‌های خدمت‌رسانی به مقوله فرهنگ کودک همواره مورد بهره‌برداری قرار دارد.

وی همچنین احداث اتاق مادر و کودک در چندین پارک در شهر همدان و ساخت و تجهیز و تعیین پارک کودکان با نیازهای ویژه را از جمله اقدامات اخیر شورای اجرایی همدان شهر دوستدار کودک دانست و تأکید کرد: طراحی و تجهیز اتاق مادر و کودک در مساحت 70 مترمربع در پارک ‌های امیرکبیر، نرگس و شکریه، طراحی پارک دوستدار کودک در کوی امیرکبیر به وسعت هشت هزار و 700 مترمربع و طراحی و تجهیز خانه بازی مادر و کودک در محدوده کوی شهید مدنی از جمله اقدام‌های انجام شده در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در همدان است.

 

 

کدخبر: 736181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟