آمادگی کامل شهرداری همدان برای بارش‌های زمستانی

به گزارش رکنا در همدان،  سید مسعود حسینی افزود: خط‌کشی معابر و ترمیم آسفالت قبل از بارندگی در دستور کار مناطق و خدمات شهری باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه برنامه ریزی جامع و کامل عملیات زمستانی در حوزه خدمات شهری انجام شده است عنوان کرد: دفترچه های حاوی نقشه های مسیرهای برفروبی و آب گرفتگی جوی ها و پل ها، اکیپ ها، ماشین آلات، نوع عملیات، تعداد افراد برای حضور به موقع در قسمت های مختلف شهری و مناطق و مجموعه خدمات شهری آماده شده‌است.
حسین مردانی گفت: با بهره گیری از تجربیات مناطق، سازمان پسماند و مدیران خدمات شهری اقدامات و هماهنگی اولیه برای قبل و حین بارش انجام شده است.
مردانی با اشاره به اقدامات مثبت خدمات شهری در بکارگیری فناوری اطلاعات افزود: امسال سامانه ها، نرم‌افزارها و سرورها و تجهیزات از جمله خرید جی پی اس برای نصب بر روی خودروها جهت مدیریت و رصد ماشین آلات و نیروی انسانی خریداری شده و آماده بهره‌برداری است.
وی عنوان کرد: با بکارگیری تجهیزات سیستمی و مکانیزه و فناورانه فعالیت های شهرداری در حوزه خدمات شهری قابل کنترل و نظارت بهتر است.
معاون خدمات شهری با اشاره به تجهیزات و ماشین آلات عنوان کرد: مجموعاً 200 خودروی مهندسی در عملیات پاکسازی بر حسب اولویت خیابان ‌ها و مسیرهای اصلی و فرعی طبق نقشه که توسط سازمان آمار و فناوری اطلاعات مشخص شده فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه فرماندهی برفروبی با خدمات شهری است افزود: با برنامه‌ریزی و اشرافیت کامل مشکلی برای برف‌روبی وجود ندارد و اورهال ماشین آلات خدمات شهری انجام شده است
مدیرعامل سازمان پسماند در جلسه برفروبی با اشاره به آمادگی ماشین آلات گفت: ماشین آلات کمپرسی، لودر، گریدر، نمک پاش و بابکت نیازمند تعویض تیغه، روغن، لاستیک و تعویض باطری بودند که با تلاش مجموعه سازمان تجهیزات آماده عملیات برف‌روبی هستند.
مدیر خدمات شهری نیز در ادامه جلسه گفت: با انجام برنامه ریزی ها نقاط قوت و ضعف عملیات و وظایف هر کدام از بخش هاو مناطق مشخص شده است.
مرتضی رضایی با اشاره به پاکسازی رودخانه ها که از شهریور و مهر صورت گرفته است عنوان کرد: آموزش شهروندی و اطلاع رسانی از طریق چاپ و نصب بنر در تقاطع‌های غیر همسطح و معابر اصلی قبل از بارش جهت جلوگیری از پارک خودروها توسط روابط عمومی مناطق و ستاد انجام شود.
وی افزود: تهیه و توزیع بسته های ماسه و نمک و مخازن در محل‌های مشخص، آماده شده است.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان ضمن اشاره به لزوم نظارت عوامل تاکسیرانی و اتوبوسرانی در زمان بارش جهت خدمات رسانی بهتر به مردم عنوان کرد: نظارت بر فعالیت اتوبوس ها و تاکسی ها به منظور کاهش استفاده از خودروهای شخصی و برنامه ریزی برای شیفت بندی تقویت شود.
وی افزود: آموزش های لازم برای آمادگی معاونان خدمات شهری مناطق و سرکارگران و مدیران نواحی انجام شده است.
رضایی با اشاره به دستورالعمل ها افزود: به منظور عملکرد بهتر، مسیر خودرو های برفروبی و خدمات‌رسان طبق نقشه مشخص شده است .
مدیران مناطق چهارگانه شهرداری همدان درادامه این جلسه ضمن تأکید بر آمادگی و برنامه ریزی لازم برای برف‌روبی معابر عنوان کردند: هماهنگی لازم برای برفروبی با معاونان خدمات شهری برای بکارگیری ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی جهت بارش‌های زمستانی انجام شده است.
سعید خوشبخت مسئول سامانه ۱۳۷ نیز عنوان کرد: خودروهای گشت سامانه ۱۳۷ به طور منظم و مداوم برای ارائه گزارش لازم به مسئولان و مدیران خدمات شهری در سطح شهر فعالیت دارند و هماهنگی لازم با ستاد برف‌روبی انجام شده خواهد شد.

کدخبر: 736177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟