۲۶ درصد هزینه های اوپراتورهای مخابراتی باید در حوزه زیرساختی هزینه شود

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،محمدرضا نصرآبادی  در جمع رسانه های استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه ICT در کشور و اینکه شرکت مخابرات به عنوان یکی از متولیان اصلی این موضوع به شمار می رود، متاسفانه در حوزه اعتباری طی ۱۲ سال گذشته هیچگونه افزایش تعرفه ای در رابطه به تلفن های ثابت در کشور صورت نپذیرفته در حالی که طی همین مدت شاهد تغییرات عمده قیمتی در حوزه های مختلف بوده ایم.

وی با بیان اینکه عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت شرکت مخابرات را در زمینه مباحث توسعه ای با مشکل روبرو کرده، خاطرنشان کرد: بدون شک اگر طی سال های گذشته کمک دولت نبود ما امروز شاهد توسعه و گسترش تلفن های ثابت، به خصوص در حوزه های روستایی نبودیم.

نصرآبادی ادامه داد: نبودن هیچگونه تناسب در حوزه درآمدی و هزینه ها مشکلات زیادی را امروز برای شرکت مخابرات ایجاد کرده و هزینه نگهداری از شبکه تلفن ثابت، چه خطوط فعال باشند و یا نباشند با توجه به اینکه در محاسبات قبوض نیز مورد توجه قرار نگرفته، بار مالی زیادی را بر دوش این شرکت قرار داده است.

وی هزینه ماهانه نگهداری از هر خط تلفن ثابت را ماهانه حداقل ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که درآمد حاصل از هر خط تلفن در ماه ۶ هزار تومان بوده که این مبلغ بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: به منظور تمهیدات اندیشیده شده در حوزه توسعه ارتباطی، مدل جدیدی براساس مباحث جغرافیایی، اقلیمی و نوع مشترکان برای هزینه های خطوط تلفن ثابت در نظر گرفته شده و در شورای رقابت نیز مطرح و سپس جهت بررسی و تصویب به کمیته تنظیم مقررات ارجاع داده شده است.

۲۶ درصد هزینه های اوپراتورهای مخابراتی باید در حوزه زیرساختی هزینه شود

نصرآبادی با اشاره به اینکه امروزه و براساس مدل جهانی، ۲۶ درصد از هزینه های اوپراتورهای مخابراتی صرف توسعه زیر ساخت ها شود، افزود: اگر این میزان برای زیرساخت ها هزینه نشود با عدم توسعه و فرسودگی زیرساخت ها روبرو خواهیم شد.

مدیر منطقه مخابرات قزوین مساله سرقت از تجهیزات مخابراتی را یکی از معضلات مهم دانست و گفت: متاسفانه در ۶ ماه نخست امسال با یک هزار و ۱۹۲ مورد سرقت، ۲ میلیارد تومان و سال گذشته نیز به میزان سه میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شامل فیبر نوری، کابل، تیرهای ارتباطی روستایی و کاپوهای نوری به سرقت رفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان مطالبات شرکت مخابرات استان قزوین در حال حاضر ۳۰ میلیون تومان از حوزه دولتی، تجاری و شخصی می باشد.

۳۵۸ روستای استان قزوین از تلفن ثابت بهره مند هستند

نصرآبادی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۸ روستای استان با ۶۸ هزار و ۵۵۶ مشترک فعال از ارتباط تلفن ثابت بهره مند بوده که از این تعداد، ۱۲۰ روستا نیز دارای اینترنت

پرسرعت (ADSL) با ۱۴ هزار و ۷۸۹ پورت می باشد.

وی به تعداد مشترکان فیبر نوری در قزوین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ مشترک دولتی و خصوصی از فیبر نوری , ۸۰۰ مشترک نیز از خدمات VDSL در قزوین بهره مند می باشند.

به گفته وی، ۶۰ تا ۷۰ درصد این شرکت در استان عضو دائمی واتس آپ و اینستاگرام هستند که همین مساله باعث افزایش تعرفه های آنان نیز در این زمینه می شود.

نصرآبادی خاطر نشان کرد: ۴۷ پروژه مخابراتی تلفن ثابت با ۸ میلیارد تومان اعتبار هم اکنون در سطح استان قزوین در حال انجام است.

 

کدخبر: 736065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟