در اجرای بسته تحولی سواد حرکتی به دنبال ارتقای مهارتهای بنیادین دانش‌آموزان هستیم

به گزارش رکنا؛ «قربانعلی سهرابی» در آئین افتتاحیه اجرای بسته تحولی سواد حرکتی که صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن ورزشی هاشمی نسب ساری برگزار شد با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: به دنبال تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی هستیم.

وی در همین رابطه افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته اجرای طرح بی نظیر کوچ بود که در رابطه با کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، اطلاعات و آمار بسیار خوبی به ما داد. این پایش عمومی به ما نشان داد که 40 درصد از دانش‌آموزان استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم جلوی پیشرفت این وضعیت را بگیریم و در آینده پدران و مادران سالمی داشته باشیم باید برنامه داشته باشیم و یکی از این برنامه ها بسته تحولی سواد حرکتی است که در سال تحصیلی جاری در امتداد برنامه کوچ در مدارس ابتدایی به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: در اجرای این بسته تحولی ابتدا از دانش‌اموزان تست گرفته می شود و در رابطه با نارسایی های حرکتی مشاوره هایی به آنها داده می شود.دانش‌آموزان با همکاری اولیا، دبیران تربیت بدنی، ادارات ورزش و جوانان و ...در مسیر مشاوره های داده شده حرکت می کنند.سپس در اسفند ماه 1400 تست دوم از دانش‌اموزان به عمل می آید تا ببینیم که تا چه حد این مشاوره ها تأثیر داشته است.

سهرابی خاطرنشان کرد: در اجرای این بسته تحولی به دنبال اصلاح و ارتقای مهارتهای بنیادین حرکتی دانش‌آموزان از جمله دویدن، جهیدن و... هستیم چراکه اعتقاد داریم با داشتن دانش‌آموزان سالم، خانواده و جامعه ای سالم در آینده خواهیم داشت.

 

کدخبر: 735292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟