دانش‌آموزان موافق آموزش حضوری هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران: «بهروز منصورکیایی» گفت:  بر اساس این نظرسنجی همچنین ۴۲ درصد دانش‌آموزان مازندرانی اعلام کردند که آموزش مجازی برایشان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه رضایتبخش نبودن آموزش مجازی انگیزه تحصیل را در دانش آموزان کاهش داده است ، افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که تنها ۳۵ درصد دانش‌آموزان مازندرانی طی سال تحصیلی هنگام برپایی کلاس های درس مجازی حضوری موثر داشتند ، در حالی که حضور ۳۲ درصد دیگر کم بود و ۳۳ درصد هم به هیچ عنوان مشارکت نداشتند.

منصورکیایی با بیان اینکه تداوم تعطیلی کلاس‌های درس و تداوم آموزش مجازی ضربه سنگینی به نظام آموزشی و دانش آموزان است تصریح کرد : مطالعات نشان می‌دهد که در صورت فراهم بودن تمامی امکانات آموزشی مجازی از جمله بستر اینترنت، محتوای مناسب آموزشی و ابزارهای هوشمند لازم، آموزش‌ در این فضا تنها از ۵۰ درصد اثربخشی لازم برخوردار است. 

وی آموزش حضوری را بهترین شیوه برای یادگیری دانش آموزان برشمرد و گفت:اگر چه هرگونه تصمیم در ارتباط با نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بر عهده ستاد ملی مقابله کرونا است ، ولی آموزش و پرورش مازندران برای سناریوهای مختلف آمادگی دارد.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از ثبت نام حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس  تا ۲۵ شهریور ماه جاری خبر داد و افزود: از مجموع ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش آموز ، ۴۸۱ هزار و ۹۲۰ نفر تاکنون ثبت نام شدند.

وی با اعلام این که آمار دانش آموزان ثبت نام شده در پایه اول ابتدایی تاکنون بیشتر از پیش بینی ها بوده است ، توضیح داد : پیش‌بینی جمعیت دانش آموزی در پایه مقطع اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید ۴۶ هزار و ۴۲۹ نفر بود که آموزش و پرورش مازندران با ثبت نام ۴۸ هزار و ۱۵۳ دانش آموز، مقام دوم کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

وی شیوع ویروس کرونا در سال تحصیلی گذشته و خودداری برخی از والدین برای ثبت نام فرزندانشان و همچنین گردشگرپذیر و مهمانپذیر بودن مازندران را  علت اصلی افزایش جمعیت دانش‌آموزی مازندران در مقطع اول ابتدایی در مقایسه با سال گذشته در این استان عنوان کرد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 722608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟