جلسه پویش ملی ایران سرسبز-هر ایرانی یک درخت در سازمان همیاری شهرداری ها برگزار شد

 

مقدسی معاون امور جنگل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان بیان داشت: اهداف و الزامات این طرح به عنوان یک ضرورت برای احیا منابع طبیعی و فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه به موجب این طرح توسعه زراعت چوب در استان افزایش می یابد گفت: در راستای نیل به اهداف این طرح، از کلیه دستگاه های اجرایی استان دعوت به عمل می آید و مشارکت همگانی تمامی دستگاه ها باعث گسترش دوچندان این طرح می گردد.

مقدسی با بیان اینکه علاوه بر دستگاه های اجرایی باید همچنین از ظرفیت نیروهای مردمی ،بسیج، آموزش و پرورش و تشکل های مردم نهاد استفاده نمود اظهار داشت: علاوه بر این استفاده از دانش عمومی برای انتخاب گونه مناسب و کاشت نیز ضروری می باشد.

وی ادامه داد: از محدودیت های اصلی نهاکاری کم آبی ست که باید برای آن چاره یی درست و عملی اندیشید.

ایشان در خاتمه با اشاره به شناسایی و معرفی عرصه ها جهت نهالکاری گفت: می توان در این مورد از دستگاههای اجرایی و عرصه های در اختیار استفاده کرد.همچنین  عرصه های حاشیه ی روستاها جهت ایجاد و توسعه فضای سبز و بوستان های روستایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور جنگل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان آموزش را نقش مهم در این طرح دانست و گفت: دوره های آموزشی و ترویجی با محوریت اداره آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی برای دستگاه ها و گروه های مردمی با هدف اجرای مناسب و هدفمند طرح ها برگزار می گردد.

گرگان/کرامتی

کدخبر: 734065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟