لرستان، کمترین مرگ و میر کرونایی را دارد

به گزارش رکنا از لرستان، دکتر محمدرضا نیکبخت در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه که با حضور آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص ها در لرستان، کمترین مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور است.

وی با بیان اینکه در تمامی بیمارستان‌های استان کمبود اکسیژن وجود نداشته و ندارد افزود: طی دو سال گذشته امکانات و تجهیزات متعددی برای استان خریداری شده و در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

دکتر نیکبخت در بخشی از سخنان خود بیان داشت: تا کنون تعداد ۵۵۵ هزار و ۹۹۲ مورد نمونه گیری کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۵۱ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده اند، افزود: متاسفانه تعداد دو هزار و ۵۶۷ نفر نیز فوت شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: طی دو سال گذشته تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۲۵ تخت دائم و موقت بیمارستانی، ۸۲ تخت ویژه، ۷ دستگاه سی تی اسکن، ۵ دستگاه ام آر آی، ۵ واحد آزمایشگاه کرونا pcr و یک عدد دستگاه سی تی آنژیوگرافی برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خریداری شده است.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 732622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟