جایگاه هفته وحدت در بین اهل تسنن

به گزارش رکنا،ماموستا اقبال بهمنی مسئول دبیرخانه ائمه جمعه استان کردستان گفت: باتوجه به اینکه قرآن به عنوان قانون اساسی مسلمانان معرفی شده  وخداوند در  قران به بندگانش می فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» همه ما باید به ریسمانی متصل شویم که مرکزیت آن به خداوند منتهی می شود، ریسمانی که اساس وحدت، قدرت، انسانیت وسنت حضرت محمد (ص)است.

که پیغمبر (ص) می فرمایند؛ هر کس که خود را مسلمان بداند، باید به این ریسمان متصل شود تا از همدیگر متفرق وجدا نشویم. 

ماموستا بهمنی با اشار به آیه که در آن امر نهی شده است افزود: امر شده است که  با هم وحدت، برابری وبرادری داشته باشید و نهی شده که در بین همدیگر  تفرقه بوجود نیاوریم،زیرا که تفرقه باعث فروپاشی مسلمانان، برادری وبرابری وهمچنین تضعیف شدن ظرفیتهای اساس دین وآیین  مسلمین از هم می شود.

ماموستا بهمنی با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر در بین مسلمانان خصوصا برداران اهل تشیع وتسنن گفت: اساس وحدت در بین مسلمانان باعث پیشرفت، توسعه وشکوفایی هر چه بیشتر در جوامع اسلامی می شود و همچنین عزت را در بین مسلمانان به وجود می آورد و جایگاه و نقش هفته وحدت در بین مردم کردستان نیز، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هر ساله میلاد پیامبر نور و رحمت از طرف بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تعیین شده که با هفته وحدت آغاز می شود و این خود باعث شد تا علمای اهل سنت استان کردستان از آن پیشوازی کنند.

ایشان با اشاره به وحدت در بین مردم کردستان  افزود:  جمعیت این استان از هشتاد درصد اهل سنت و بیست درصد اهل تشیع است که در اکثر شهرستانهای آن نماز مشترک شیعه وسنی خوانده می شود، که شهرستان بیجار با هشتاد درصد شیعه وبیست درصد سنی، که نماز جمعه اهل سنت در این شهرستان نیز برگزار می شود و شهرستان قروه با جمعیت نصف شیعه ونصف سنی، در کنار همدیگر نماز جمعه وجماعت را برگزار می کنند. واینها همه وهمه نشان دهنده ظرفیت بزرگ وریشه دار وحدت در بین مردم کردستان، اهل تشیع واهل تسنن است که وجود دارد  و همه اینها از برکت هفته وحدت می باشد که در استان کردستان از تاثیرات بسیار فراوانی برخوردار بوده وخواهد بود و خوشبختانه تاکنون هم برنامه های خاصی مانند درگیری و اختلافات در بین اهل تشیع واهل تسنن بوجود نیامده، و هیچ مشکل خاصی با هم نداشته اند.

وی افزود: مردم و روحانیون اهل سنت استان کردستان، تمامی برنامه ها و شرایط مذهبی اهل تشیع را قبول دارند اذعان داشت: اهل تسنن کردستان،دوازده امام معصوم را خصوصا، امام علی (ع)به عنوان داماد امام حسین وامام حسن (ع) به عنوان اولاد پیغمبر (ص)  وحضرت فاطمه زهرا (ص) رابه عنوان دختر آن حضرت قبول دارند و ارادت ویژه وخاصی نسبت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) دارند.

 

ایشان با اشاره به شروع هفته وحدت در ماه ربیع الاول «ماه مولود»در کردستان افزودند: مردم وهمشهریان اهل تسنن واهل تشیع در کنار همدیگر با برگزاری وشرکت در مراسم آیینی وسنتی مولودی خوانی در مساجد و خانقاها در کنار همدیگر حضور دارند و این هفته باعث شده تا پیغمبر (ص) به عنوان محور اصلی وحدت در بین مسلمانان قرار بگیرد. لذا ما مشترکات زیاد دیگری را هم مانند خدا،  قران، پیغمبر، نماز و روزه وحج، که همه اینها بیانگر ونشانگر مشترکات دین و وحدت وبرابری اهل تسنن واهل تشیع است را داریم، بدین طریق که همه ما در ماه مبارک رمضان با هم روزه می گیریم به حج می رویم و به سمت یک قبله در روز پنج بار نماز می خوانیم، که اساس ونماد وحدت را برای ما نمایان می کند.

 

ماموستا بهمنی با اشاره به فرموده بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)که شیعه وسنی باهم برادر هستند و مقام معظم  رهبری نیز فرمودند؛ اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است. خاطر نشان کرد: ما باید در کنار وحدت وبرابری خود نیز، نسبت به نفوظ بیگانکان ودشمنان اسلام و ایران ازطریق شبکه های مجازی با طرح جنگ نرم  وفتنه گری آنها هوشیار باشیم، زیرا اهداف اصلی واساسی آنها تفرقه انداختن در بین مسلمانان اهل تشیع واهل تسنن است که باید در این راستا بسیار آگاهانه و محتاط عمل کنیم و از این گونه گروهکهایی که برای وحدت ما خطر آفرین هستند اجتناب کنیم.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 732080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟