به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: شکی نیست که در تمام جنایات و حوادثی که در جهان در حال انجام است، دست دشمنان اسلام کاملا پیداست و این از ناتوانی دشمنان و شکست آنها خبر می‌دهد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با تمام چالش‌هایی که وجود دارد در حال پیشروی و ترقی است و هفته وحدت تنها مختص به دوران انقلاب نبوده بلکه پیش از انقلاب نیز وحدت بین مسلمانان از اهم موضوعات و درس‌ها یی بوده که باپیروزی و آغاز انقلاب اسلامی وحدت بین مسلمانان بسیار پررنگ‌تر شده، لذا پیروزی انقلاب به خود مردم بر می‌گردد و تداوم آن نیز با تدابیر رهبری به وحدت بین مسلمانان و مذاهب باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان رئیس ستاد اجرایی هفته وحدت معرفی شده است، تصریح کرد: امسال در تلاش هستیم تا در هفته وحدت برنامه‌های متنوع‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

عسکری افزود: برنامه‌ها و همایش‌های زیادی اعم از برگزاری سخنرانی، تجلیل از طلاب و روحانیون موفق و ممتاز، شب شعر و محافل انس با قرآن و ... در هفته وحدت در استان اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشوردر پایان سخنان خود با درخواست از اصحاب رسانه برای تعامل هرچه بیشتر و انعکاس برنامه‌های این ایامیادآور شد: هرچه کار به بهترین نحو صورت بگیرد اگر انعکاس نداشته باشد از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

تجلیل از صاحبان آثار و مقاله‌های مرتبط با حوزه قرآنی، برگزاری محافل سخنرانی، همایش‌ها و مسابقات کتابخوانی، بزرگداشت شهدای روحانی، دیدار با طلاب، سرکشی از روحانیون شاخص، مراسم کوه‌پیمایی، تولید کلیپ‌های تولیدی، شب شعر و مسابقات ورزشی، نشر پیام علمای شاخص، تولید محتوا، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات، حمایت از جشن‌های مردمی، گروه‌های مولودی و مدیحه‌سرا از جمله‌ برنامه‌های این ایام در کردستان است.

تجلیل از فعالان رسانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه تقریب،برگزاری یادواره سید شمش قریشی، عیادت از روحانیون و منادیان وحدت، تجلیل از علمای شاخص اهل‌سنت، همایش سادات و جشن امامت و ولایت از دیگر برنامه‌های این ایام در هفته وحدت در کردستان است.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 730639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟